streda, 27. marca 2013

francúzi nedržia diétu: ako "napredujeme" :D

Krok 1: Zabudnime na nepravé potraviny
Tento krok som stihla splniť ešte v nedeľu večer. Prehrabala som svoje poličky v chladničke, aj špajze, aj svoju "skrinku na mňamky" a som na seba hrdá. Okrem pár LG* výrobkov - polievok a omáčok v prášku a cukríkov a veľkej Milky, nemám potraviny, ktoré by neboli pravé.
LG-čky šli do koša, čokoládu vezmem do práce a cukríky nooo, hádam jeden raz za čas neuškodí :D Ale posnažím sa ich obmedziť.

Krok 2: Vyberajme si báječné jedlá
Obchody mám už dávnejšie zmapované, najviac asi verím obchodnému reťazcu Lidl, v ktorom napr. kuracia šunka má až 94%-ný podiel kuracieho mäsa. A aktuálne ma dosť potešilo, že sa v Lidl-i dá platiť už aj gastro lístkami.

Krok 3: Zbavme sa svojej túžby po sladkom
Tak na tomto musím popracovať. Kúpila som si síce niekoľko tmavých čokolád s vysokým podielom kakaa, ale stále si nemôžem pomôcť, keď mi niekto ponúkne mliečnu čokoládu. Alebo cukríky, ach Bože, cukríky..

Krok 4: Strávme viac času vychutnávaním jedla
Ďalší krok, s ktorým mám problém. Moja životospráva je, musím priznať, príšerná. Raňajkujem obvykle iba kávu, prípadne nejaké ovocie, ale to skôr v teplejších obdobiach. Doobeda mi celkovo veľmi nechutí jesť, kým sa pripravujem do práce, úplne na jedlo zabudnem, v práci je prvých pár hodín celkom zhon, tak stihnem akurát nejaký keks a znova kávu a tak sa k prvému ozajstnému jedlu dostanem najskôr okolo 17-18-19tej (hrôza, ja viem!!). Mám síce obrátený rytmus, keďže pracujem stále poobede, ale sľubujem, že s tým začnem niečo robiť!!

Krok 5: Plánujme, že si dáme repete
Dnes som to vyskúšala, dala som si o tretinku menej, ako by som normálne zjedla, snažila som sa jesť čo najpomalšie, aj keď čas ma tlačil. A tá zvyšná tretina ostala v chladničke (asi celkom úspech :D)

Krok 6: Nejedzme a nepime naraz
Tak s týmto nemám problém, nezvyknem pri jedle piť, jedine, ak si dám niečo pálivé, aj to nepijem, keď mám ešte jedlo v ústach (takže tento bod považujem taktiež celkom za úspech :D)

Krok 7: Jedzme všetko, čo len chceme
Samozrejme, ako som už povedala, nie som práve osoba, ktorá by sa dobrovoľne obmedzovala, samozrejme na zvyku dať si "zakončovač", musím určite ešte popracovať.

Krok 8: Vráťme sa k rodinnému stolovaniu
Samozrejme ako osoba, ktorá žije sama so sebou, tento krok nemôžem brať doslova, avšak v práci mi spoločnosť pri jedle robia kolegovia, cez víkendy občas malý brácho Tomiku a keď jem len tak sama, tak sa snažím jedlo si pekne pripraviť, prestrieť...

Krok 9: Nájdime svoj pokoj v duši
Musím uznať, že sa stretávam s ľuďmi, s ktorými sa väčšinou veľa nasmejem, či už v práci, alebo mimo nej. Spánku si tiež rada doprajem, minimálne 7-8 hodín skoro každú noc.

Krok 10: Nemusíme chodiť do posilňovne
Ani nechodím. Bývam na treťom poschodí, 99,5% času chodím po schodoch. Občas idem do práce skôr, vystúpim pár zastávok pred mojou cieľovou zastávkou a dôjdem do práce pešo. V práci sedím až na 18-tom poschodí (párkrát som si to vyšlapala, hlavne v lete), ale každý deň niekoľkokrát by to bolo trošku náročné. A samozrejme začala som chodiť na Pole Dance. Zatiaľ ma to veľmi baví (naposledy sme zvládali už pekné akrobacie :D)

Lúčim sa s novým heslom do ďalších dní: 

Time is precious... Waste it wisely!! (Čas je vzácny... Plytvajme ním múdro!!)

Foto: Zdroj
                                    
*LG - Lenivá Gazdiná



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára