sobota 9. marca 2013

vyzeráme: moje "basic" prvky

Častou, takmer každodennou otázkou pre mnohé ženy je: "Čo si mám obliecť? Skrine plné najnovších módnych kúskov praskajú vo švíkoch a ja si nemám čo obliecť." :D Ja nie som výnimkou. Minule som otvorila skriňu, chytila som sa za hlavu, koľko toho je (viem, že mám problém a mala by som nakupovať menej). Čo však nikdy neodíde z módy a vždy "zachráni deň", sú tzv. "basic" prvky. Dajú sa kombinovať s rôznymi aktuálnymi trendmi a preto sa oplatí do nich investovať. A tieto sú tie moje:

1. Čierne nohavice
Správne padnúce čierne nohavice predstavujú niečo, čo určite nestráca svoju nadčasovosť. Dajú sa nosiť stále, znova a znova. Keď už neviem, "kam z konopí", tak určite čierne nohavice. Mám ich hneď niekoľko, v rôznych dĺžkach a prevedeniach.
zľava C&A, Mango, Orsay
2. Sako
Sako dodáva celkovému vzhľadu elegantnejší, možno trošku biznis nádych. Hlavne, ak je čierne, ale existujú aj iné možnosti!! A dokonca rôzne stríhy. Ale najviac lichotí postave jednoduché sako s vypchávkami na pleciach, jedným gombíkom tesne nad pupkom a v dĺžke tesne pod bedrové kosti. Aj keď mne sa aktuálne páčia aj tie smokingové.
zľava kostým z Poľska, saká H&M, Pimkie, second hand, H&M, Ruche (USA)
3. Blúzka
Či už je pánskeho strihu, čipkovaná, s kvietkami, kockovaná, biela alebo farebná, blúzka je krásnym prvkom, ktorý robí ženu krajšou, ženskejšou. Je vhodná do práce, ale aj na posedenie s priateľmi. Je vhodná na nosenie či už k nohaviciam, sukni, alebo aj k rifliam.
zľava Orsay, Koton, H&M, Lindex, Fever London
zľava Orsay, H&M, F&F, F&F, second hand, Poľsko
4. Džínsy/rifle
Kedysi ich nosili iba cowboy-i. V dnešnej dobe sa hádam nenájde človek, ktorý by nemal aspoň jedny. Sú základom pre "look", aký len chcete: športový, dokonca elegantný, stačia správne doplnky. A aktuálne sú dostupné aj v rôznych farbách, alebo s potlačou. Nevýhodou je snáď len nevhodný strih pre tú ktorú postavu. Určite mi dajú viacerí za pravdu, že nie je nič horšie, ako žena s trošku väčším bruškom v bedrových rifliach - tie veci, čo jej tam potom "kypia!, volám muffiny (každý si domyslí, prečo). Alebo keď si slečna čupne a vidno šporkasku :D ach, celé zle. A pritom by stačilo málo, rifle so zvýšeným pásom. Sama ich nosím, veď tak krásne tvarujú postavu. Malá poznámka - svetlejšie modré sa hodia skôr na leto, tmavšie modré sú elegantnejšie.
hore zľava Calliope, second hand, H&M, Gate, dole zľava Orsay, Mango, second hand, F&F, second hand, New Yorker
5. Koženka (nemusí byť z pravej kože)
Dlho som bola odporcom, nejako som asi nenatrafila na tú správnu, všetky mi smrdeli, avšak asi pred rokom sa vo mne niečo zlomilo a našla som tú pravú. A teraz je jedným z mojich najobľúbenejších kúskov oblečenia. Hodí sa skoro vždy a skoro všade.
C&A
6. Elegantný kabátik
Nenútim nikoho športovo-založeného mať kabát. Aj keď v živote každého sú udalosti, kedy je kabát ako zvršok vhodnejšou variantou (už len predstava dámy v spoločenských šatách v športovej bunde!!! brrr). Ja som však kabátový fanatik, samozrejme ich mám niekoľko, či už na zimu, či na jar/jeseň. Kvalitný kabát na zimu vydrží roky (čím viac podielu vlny, tým lepšie). Červený zimný kabát mám hádam ešte od strednej školy!!! Vždy zahreje (75% vlny) a dúfam, že vydrží ešte pár rokov.
Debenhams
second hand
pôvod Slovensko (nie som si istá, ale kúpili sme ho na letných!!! trhoch)
7. Čierne lodičky
No vážne, kto nemá čierne lodičky, nech sa prihlási. Pobežíme do obuvi. Každá žena musí mať aspoň jeden pár. Čierne lodičky nosili ženy už od nepamäti a verím, že ešte dlho-dlho budú. Či už na deň, alebo na večer, ku kostýmu, šatám alebo k rifliam, nikdy nesklamú. Samozrejme rôzne ozdoby/aplikácie nie sú na škodu (ako mašle, pracky, cvoky...).
Lodičky Reno
8. "Pencil" skirt 
Neviem, ako by som do slovenčiny preložila pencil skirt, lebo výraz "ceruzková sukňa / ceruzkovka" znie smiešne, aj keď to pomenovanie vzniklo práve podľa tvaru ceruzky. V podstate je to ale sukňa rovného úzkeho strihu, cca po kolená, prípadne trošku pod kolená, obopínajúca postavu. A robí veľmi peknú postavu. A že prečo ich mám toľko? :D
zľava second hand, na čiernom vešiaku (F&F, second hand, Stradivarius), second hand, Poľsko, 2x F&F, 2x Orsay
9. Malé čierne (little black dress)
Malé čierne patria medzi základné prvky právom a určite by mali byť v skrini každej ženy. Je to akýsi zlatý štandard. A kto ich nemá, nech sa pridá k tým, s ktorými ideme kúpiť čierne lodičky. Veď ktorá by nechcela byť aspoň občas dámou?
Bonprix
10. Šaty (na každodenné nosenie)
Každá žena by mala vedieť ukázať, že je ženou. A na rovinu, čo je ženskejšie ako šaty?A čo je jednoduchšie, ako obliecť si jeden kúsok oblečenia a stále byť za hviezdu. Taktiež sú šaty príjemnou zmenou.
zľava Koton, F&F, second hand, F&F, second hand, Orsay
11. Letné šaty
Leto, teplo, krásne počasie. Ľahké letné šaty sú perfektnou voľbou. A chlapi ich zbožňujú. (S chlapmi robím, mám to potvrdené) :D
zľava Bonprix, New Yorker, Reserved, Cropp Town, Peacocks, F&F, H&M
12. Večerné šaty/koktejlky
Uznávam, nie každé sú práve "trvácne". Sú však strihy, ktoré pretrvajú, však? Koktejlky doplnené trblietavými doplnkami majú taký ten "WOW" efekt (tie biele teda mali :D). A tie hnedé kvetované, tie som spomínala v niektorom z prvých článkov, láska na prvý pohľad..
second hand
zľava H&M, Orsay, Koton
skriňa na povale
13. Veľká čierna kabelka
Skvelá vec pre uponáhľanú ženu (zase hovorím o sebe :D)  Ale niekam tú veľkú peňaženku, diár, mobil, kľúče, vreckovky, zrkadielko atď. atď. atď napchať musíme. (Už si na jednu brúsim zuby, len vyčkať do výplaty :D)
vľavo Poľsko, vpravo Egypt
14. Malá (elegantná) kabelka (nie nevyhnutne plesová)
Sú akcie, ako  ples, alebo svadba, prípadne aj obyčajná party, kde je veľká kabelka skôr na škodu. K spoločenským šatám veľká kabela nevyzerá pekne a na party je to zbytočné (jedine ak chceme pri tanci niekoho zrámovať). A vo farbe, alebo s potlačou je skvelým doplnkom pre oživenie "looku". Ja som na nich akosi závislá :D
zľava zhora na dol čierna+tmavo modrá second hand, zlatá darček, čierna Gate, druhý rad zhora zelená internet, bordová second hand, ružová darček česká ELLE, tretí rad zhora čierna+strieborná second hand, čierna Poľsko, štvrtý rad zhora petrolejová J.Lo (to je tá zvláštna modrá) darček, čierna Cropp Town, žltá Vans darček, piaty rad zhora hnedá F&F, fialová internet, čierna second hand
15. Balerínky 
V posledných rokoch neodmysliteľným kúskom každej ženy. Prečo nie, sú pohodlné, vhodné na voľný čas, aj do práce (a ako by sme so Škubličkou povedali: aj "kae-tae" - sorry, interný vtip). K jednofarebným outfitom alebo outfitom v tlmených farbách rada nosím balerínky výrazných farieb alebo vzorov - žlté, ružové, tigrované... Aj na balerínkach som závislá :D
zľava www.topankovo.sk, Mixer, Ruche (USA)
16. Šatka
Mám ich kopec, okrem toho, že sú pekné a vedia vylepšiť/dotvoriť "look", majú aj ďalšiu funkciu - chránia krk. Pre nás s problémami s prechladnutiami veeeľmi praktická vec. Šatka taktiež dodáva odevu textúru/vrstvu.
väčšina second hand, ale aj H&M, Poľsko, Cropp Town, Pimkie, Orsay, Deichmann
Takže toto sú tie moje. Nech to nikto neberie ako zoznam vecí, ktoré musí mať (aj keď, povedzme si na rovinu, svet by bol hneď krajší, keby sa niektorí ľudia obliekali inak :D)

Nie som síce žiadny módny kritik. Ale čo v žiadnom prípade nepovažujem za "basic" a len by som si priala, aby vymizlo z ulíc?

1. Legíny
Nie som proti nim, tiež ich nosím, pod šaty sú ideálne v chladnejších dňoch. K čomu mám skoro až amok, sú legíny v kombinácii s tričkom iba po pás (a viem z verného zdroja, že aj pre väčšinu chlapov je to skôr vtipné, ako sexy). Veď je to ako švédske stoly.. Skúsme si predstaviť chlapa v cyklistických nohaviciach, hmm??


2. Bedrové nohavice
Podobne ako pri legínach, nie som proti nim úplne, ale ako som už vyššie spomínala pri rifloch, šporkasky a muffiny!!!

3. Trekingové oblečenie a obuv
Celé zle. Hlavne tie nohavice a obuv - nevolá sa to trekingovým len tak pre nič za nič. Tiež nechodím po ulici, alebo do práce v plavkách (ak nie som z Baywatchu :D)

4. Gumáky
Tak toto nech už sa na mňa nik nehnevá, ale nosiť gumáky do práce alebo do školy? Nech je to hit, aký len chce. V gumákoch sa chodí na záhradu, alebo do lesa!! (aj keď uznávam, že do dažďa sú asi naj) A vo štvrtok som videla v električke úplný vrchol, gumáky na opätku. Škoda, že som bola v takom šoku, že som to nestihla odfotiť (ale Škublička mi je svedkom)

5. Riflová mini sukňa
Nie som proti takej, ktorá obopína krivky (ale zároveň zakrýva, čo má) Mám na mysli také kúsky, ktoré keď položíme na zem, vytvoria tvar obdĺžnika. Ten tvar vôbec nelichotí postave.

Nejdem tu radšej ani dávať žiadne obrázky. O tom, že je to naozaj peklo (aj s obrazovými prílohami), si každý môže prečítať na mojom obľúbenom blogu Módní Peklo, tu.

Je toho viac, ale nechcem si kaziť deň :D Ja s tým nič neurobím, musím len klopiť zrak a držať sa hesla: "Ži a nechaj žiť!!"



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára