streda 20. marca 2013

varíme: rýchly obed - granadír :D

Ako som už spomínala, väčšinou vyváram cez víkend. Samozrejme nenavarím toľko, aby som mala na celý týždeň, jednak preto, že by bolo náročné to uskladniť a taktiež preto, že celý týždeň jesť to isté neobľubuje asi nikto. Čo ale potom? Keďže chodím do práce poobede, mám čas variť doobeda, avšak čas ma tiež tlačí, tak prichádzajú na rad jednoduché a rýchle jedlá. Dnes mi prišiel na chuť Granadír (Granadírsky pochod/Granatír/Granatiersky pochod - každý to volá ináč). Viem, že je veľa ľudí, ktorý toto jedlo priam neznášajú (žeby zlá skúsenosť zo školskej jedálne?), ale ja nie som jedným z nich (asi aj preto, že na obedy som nechodila do školskej jedálne - raz bol pokus, ale keď som prišla domov, aj tak som sa najedla :D)

Recept:

Granadírsky pochod (a lá Katka) cca 3 porcie

3 zemiaky
1/2 balíčka cestovín - fliačkov
cibuľa
soľ
mletá červená paprika
olej

Cestoviny som uvarila v osolenej vode podľa návodu. Medzitým som ošúpala zemiaky, nakrájala na kocky a uvarila v osolenej vode. Keď bolo všetko uvarené, zliala som vodu, asi polovicu zemiakov som prepasírovala a vsypala celé do cestovín, zamiešala. Na oleji som opiekla na drobno nakrájanú cibuľku. Keď už chytila farbu, pridala som od oka mletú papriku a kratučko popražila (kratučko, aby paprika nezhorkla). Vliala som ju do zmesi cestovín a zemiakov a dobre premiešala.
Podávam s kyslými uhorkami (nepoznám k tomu nič lepšie :D)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára