nedeľa 3. marca 2013

poviedka: sen


Iba flirt?

„Dobre, tak tamten!“ pošepla som Barbore a nenápadne naňho ukázala. Kopla som do seba panáka a zašla do stredu parketu, kde som z neho nespúšťala oči. Už je to pár mesiacov od rozchodu a chcela som aspoň malý flirtík, aby som Barbore ukázala, že už som sa zotavila. Chvíľka snaženia sa oplatila, nespúšťal zo mňa oči, ani ja z neho. Približoval sa, čím ďalej viac, o chvíľu sme spolu tancovali a bola som si istá, že má oči len pre mňa. Vyžarovalo z neho niečo...
Uprostred môjho skvelého plánu sa však ozvala Matka Príroda a tak som si musela rýchlo odskočiť dúfajúc, že mi ho žiadna nezbalí. Na moje prekvapenie ma čakal, chytil za ruku a bez slov odtiahol späť na parket. Pritiahol si ma tesne k sebe, čo sa mi zdalo trošku hrr, ale neodtiahla som sa, lebo ma k nemu niečo ťahalo. Po chvíli navrhol, aby sme šli k baru. Iba som prikývla. Dali sme si drink, stále ma držal za ruku. Bolo to zvláštne, ale cítila som prepojenie. 
Medzitým, čo odišiel na „pánov“, som si všimla, že už je dosť neskoro a mala by som ísť. Zabehla som si do šatne pre kabát a vrátila som sa, aby som sa rozlúčila, nikde som ho však nemohla nájsť. Tak som sa teda rozlúčila aspoň s Barborou, ktorá bola zaneprázdnená rozhovorom s nejakým sympatickým mladým mužom.
Ráno som sa zobudila so zvláštnym pocitom. Nemohla som ho pustiť z hlavy. Celý deň som iba chodila po byte zamyslená, ako bez duše. Taká škoda, že sme si nestihli vymeniť kontakt, dokonca ani neviem, ako sa volá.
blúzka Koton, sako Ruche (USA), opasok H&M, náušnice New Yorker
On?

Barbora ma zavolala na dvojité rande s jej novým objavom Michalom, ktorého zbalila práve na tej párty, ten privedie kamaráta. Vraj je vtipný, veľký fešák a skvelo by sme sa k sebe hodili. Neboli to síce práve tieto argumenty, čo ma presvedčili, ale veď prečo si niekam nevyraziť a nedostať môjho neznámeho z hlavy? Už dlhšie som z bytu ani pätu nevytiahla, keď nerátam cestu do práce a späť a nákup keksov, aby som neumrela od hladu. Natiahla som na seba tie skvelé šaty, čo som objavila pred týždňom v butiku a čižmy, ktoré som nedávno objavila v skrini a zabudla som, že som ich pred pár mesiacmi kúpila. Vyskúšala som aktuálne trendy v líčení, ktoré som nalistovala v najnovšej Eve a takto vymódená som sa vydala za Barborou.
„Meškáš ako vždy,“ schladila ma hneď po príchode. „Ale dnes máš šťastie, ešte ani oni nedorazili.“ Pokrčila som plecami a pomyslela si, že už si na to predsa mohla zvyknúť. Iba chvíľku nato sa spoza rohu vyrútil taxík. Zastal pri nás, stiahlo sa okienko a vystrčila sa z neho Michalova hlava. „Nastupovať!“ zahlásil a dodal: „Jaro bude meškať.“ Táto správa ma svojim spôsobom potešila. Nie preto, že ja tiež stále všade meškám, ale skôr preto, že som mala plnú hlavu svojho neznámeho.
Taxík nás zaviezol do jedného príjemného podniku v centre. Objednala som si pivo, veď ho mám rada a nemienim sa pred niekým hrať na slušňáčku. Celkom dobre sme sa bavili, až na to, že Jaro ani po hodine nedorazil. Pozrela som na hodinky a povedala Michalovi, že sa už poberiem. Nie preto, žeby som sa nebavila, ale skôr preto, že mi bolo trápne sedieť tam ako piate koleso na voze. Dopila som svoje tretie pivo, zavolala si taxík a takto posilnená a trošku aj sklamaná som šla domov.
šaty Orsay, topánky Pimkie

Prebudenie

            Ďalší deň v práci sa ma Barbora pokúšala aspoň trošku rozveseliť tým, že na Jara neustále nadávala. To veľmi nepomáhalo, ale tvárila som sa hrdinsky. Hlavne keď som videla, aká je ona šťastná, keďže jej prichádzali správy od Michala každú chvíľu. V jednej z nich bola i odpoveď na otázku, prečo sa Jaro neobjavil. Vraj mu do toho niečo súrne vbehlo a je mu ľúto, ale že ak by som mala ešte záujem o stretnutie, chcel by to napraviť. Nevedela som, čo na to odpovedať, bola som stále sklamaná. Barbora však rozhodla za mňa, takže nám dohodla stretnutie. Tentoraz osamote, aby som vraj mala istotu, že sa tam objaví.
Nemohla som už namietať, tak som začala rozmýšľať, čo si tak vziať na seba. Z tejto mojej dilemy ma vrátila na Zem Barbora ráznym vyhlásením: „Po práci sa ide nakupovať!“ Čo som mala robiť? Iba sa podriadiť. Nákupy mi trošku pozdvihli náladu, tak som aj zabudla na sklamanie z včerajšieho večera. 
Opäť som sa vyfintila, ako sa patrí. Nemusela by sa za mňa hanbiť ani Carrie zo seriálu „Sex v meste“ a v dobrej nálade som sa vybrala do podniku, na ktorom sme sa dohodli. Objednala som si pivo, z časti preto, aby som sa posmelila a z časti preto, lebo si ma už čašníci začali nervózne obzerať. S napätím som očakávala svoje rande, keď som si uvedomila, že už mešká takmer hodinu. Po včerajšku ma to zase len sklamalo a tak som zaplatila a vyšla z podniku. Chcela som sa prejsť, ale keď som zbadala, ako veľmi prší, rozhodla som sa zavolať si taxík. Náhodou ale práve pred vchodom jeden zastavil, vystúpil z neho nejaký muž a zamieril do podniku. Nevenovala som mu veľkú pozornosť, rýchlo nastúpila do taxíka, aby mi neušiel. Z taxíka som Barbore poslala sms, že mladý pán sa znova neobjavil a plná pocitov som sa vrátila domov.
blúzka Fever London, rifle Mango, lodičky New Yorker
Ráno som si našla správu od Barbory, že Jaro tam bol, ale meškal, lebo sa zdržal v práci a nemohol zohnať taxík, keďže bol piatok večer. Odpísala som, že ma to nezaujíma, veď ja sama som taxík zohnala hneď, a zavŕtala som sa opäť do perín.
V pondelok v práci do mňa Barbora opäť rýpala, aby som si dala povedať a stretla sa s ním, že za to nemohol, že ho nechce obraňovať, ale stať sa to môže každému a nech pustím svojho neznámeho z hlavy. Ale ja som sa presvedčiť nedala a po mojom argumente, že nepotrebujem ďalšieho chlapa, ktorý o mňa nestojí, Barbora zmenila tému. 

O pár týždňov neskôr Barbora navrhla, aby sme šli na párty, iba my dve. Mala som skvostné nové šaty a tajne som dúfala, že tam stretnem môjho neznámeho, tak som súhlasila. Vytiahla som  fľašu whiskey, pripravený ľad a naša „dámska jazda“ mohla začať. Po pár drinkoch, nahodené, v dobrej nálade sme sa zviezli taxíkom do centra.
Po ďalších pár drinkoch mi Barbora s nevinným výrazom na tvári povedala, že je tu aj Michal, aby som sa nehnevala a vzal so sebou aj Jara. Nevedela som, čo mám povedať. Chcela som jej vynadať, keďže mi sľúbila, že budeme iba my dve a že sa už s Jarom nemám chuť stretnúť. 
Avšak po tom, čo som zbadala, nezmohla som sa na slovo, len som v nemom úžase otvorila ústa. Prišiel k nám Michal a za ním kráčal on, môj neznámy.
„Stela, toto je Jaro,“ neveriacky som pokrútila hlavou a podala mu ruku. Pobozkal mi ju, pričom sa mi stále pozeral do očí. Naklonil sa ku mne, stále mi držiac ruku a pošepol: „Už ťa nenechám odísť.“ Pousmiala som sa. Pritiahol si ma k sebe a jemne pobozkal: „Prepáč, toto som minule nestihol.“ Nemohla som tomu uveriť.
blúzka Lindex, rifle Mango

Bozk

Ráno mi volala Barbora, že chce vedieť všetko, všetky podrobnosti. Celá šťastná z toho, že to nebol len sen som jej opisovala a v hlave si premietla celý večer.
Nevzdialil sa odo mňa ani na sekundu. Vravel mi, že na tej párty predtým stretol kamaráta, ktorého nevidel už pár rokov a trochu sa s ním zarozprával a keď ma potom hľadal, už som bola preč. Pár dní na to mu kamarát Michal navrhol rande s „nejakou kočkou“. Aby zabudol. Veď „v mori je veľa rýb“. Avšak nemohol na mňa prestať myslieť, preto prvýkrát neprišiel. Druhýkrát tiež nechcel prísť, nakoniec sa v ňom ozvalo svedomie a tak chcel prísť, vynahradiť večerou, že minule neprišiel. Chcel ešte slečnu v podniku zastihnúť. Ale. Keďže bol piatok, šialene pršalo, bolo náročné zohnať taxík. Keď ho však konečne zohnal a dorazil na miesto, vďaka dažďu ledva videl, kam vchádza. Síce si pri vystúpení z taxíka všimol niekoho vychádzať, ale chcel sa rýchlo dostať dnu, aby úplne nezmokol, ani sa neunúval otáčať, tak veľmi sa ponáhľal. 
Zhodli sme sa, že sme sa vlastne videli, aj keď sme sa nezbadali a len pár minút stačilo a neminuli by sme sa. Bolo mu ľúto, že to takto dopadlo, povedal o tom Michalovi. Ten mu povedal, že vie od Barbory, že ma to sklamalo a dnes prišiel na párty ospravedlniť sa. Vravel, ako ho úplne odrovnalo, keď zistil, že som to bola celý čas ja a keby to bol vedel, prišiel by už na tú prvú schôdzku. Ale je rád, že sa to vyriešilo a konečne sme sa stretli.
Rozprávali sme sa až do záverečnej a šiel ma odprevadiť domov. Samozrejme si nezabudol vypýtať kontakt na mňa s prísľubom, že sa čo najskôr ozve a chce sa stretnúť.
Pritiahol si ma nežne okolo pása k sebe a pobozkal so zaželaním dobrej noci. Počkal, kým za sebou zavriem dvere a odišiel. Oprela som sa o dvere a skúšala nabrať dych. Ako krásne bozkával. Myslela som na jeho mäkké, nežné pery, ako sa dotýkajú mojich. Verila som, že od toľkého šťastia nezaspím, ale opak bol pravdou.
blúzka Koton, rifle Mango, topánky Mixer, opasok H&M

Konečne aj ja??

Už nejaký čas som hore, avšak z postele sa mi nechce. Stále si premietam okamihy predchádzajúcej noci. Zo zamyslenia ma strhlo pípnutie mobilu. Správa. Bude od neho? Rýchlo sa vrhám k mobilu. Na tvári sa mi zjaví úsmev od ucha k uchu. Je to on, Jaro. Chce, ma dnes poobede uniesť. A to som už prestala veriť, že ma ešte v živote niečo pekné postretne.
šaty Orsay, lodičky Reno, tulipány - from my Valentine ;)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára