štvrtok 18. apríla 2013

pečieme: tatkove narodeniny

V piatok má tatko 69. narodeniny. Človek už niekedy nevie, akým darčekom by mohol prekvapiť, potešiť. A keďže nič originálnejšie ma nenapadlo, pečiem. Teda piekla som, včera. Aby som to stihla, lebo dnes som mala pole dance a zajtra idem do práce skôr, aby sme do Popradu dorazili ešte v piatok :D (ideme autom s Mikoj-om a švagrinkou Nikuškou a aj Tomiku, takže sa opäť raz stretneme doma všetci ;)

Čokoládovo-čokoládové cupcake-y

Cesto:
1/2 hrnčeka mlieka + 1/2 hrnčeka oleja (alebo 1 hrnček smotany) = cca 250 ml
450 g čokolády na varenie
5 vajec
3/4 hrnčeka cukru = cca 165 g
1 hrnček hladkej múky = cca 150 g
1 PL kakaa
1/2 PL kypriaceho prášku do pečiva

Krém:
100 g čokolády na varenie
1/3 hrnčeka šľahačkovej smotany = cca 80 ml

Rúru som predhriala na strednú teplotu (cca 170-180 stupňov). Silikónové formičky som vyložila papierovými košíčkami.
Nad parou (t.j. cca rovnako veľké hrnce, v spodnom je trocha vody, vo vrchnom ingrediencie) som roztopila čokoládu s mliekom a olejom. Nechala som trochu vychladnúť.
Medzitým som vyšľahala vajcia s cukrom (kým nezdvojnásobili svoj objem). Pridala som čokoládovú zmes. Primiešala som múku, prášok do pečiva a kakao.
Rozdelila som do košíčkov a piekla cca 15-20 minút. Vytiahla som ich až keď som do stredu zapichla špáradlo a vytiahla som ho čisté. Nechala som vychladnúť.

Medzitým opäť vo vodnom kúpeli som roztopila čokoládu so šlahačkovou smotanou. Nechala som vychladnúť. Po cca 30 minútach som zakryla fóliou a nechala v chladničke (stačia cca 2 hodiny). Keďže som musela ísť do práce, nechala som krém v chladničke a pokračovala až dnes. Krém bol dosť tuhý, ale nechala vytiahla som ho z chladničky pred tréningom a kým som prišla, krém bol poddanejší. Potom som ho vyšľahala šľahačom a nožom natierala na vrch koláčikov. Ozdobila cukríkmi na zdobenie.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára