nedeľa 7. apríla 2013

pečieme: zdravá pizza & snickers

Minulý týždeň bola Veľká Noc a bola som doma, tak som variť, ani piecť nemusela. To však neplatí pre tento víkend. Včera som zaberala kuchyňu trošku dlhšie, piekla som zdravú pizzu (recept mám z knihy Francúzi nedržia diétu) a keďže som kúpila Salko, chcela som ho v niečom využiť, kdesi na internete som našla recept na Snickers, tak som to vyskúšala a podoba by tam bola :D

Zdravá pizza

3 PL olivového oleja, rozdelené
3 strúčiky cesnaku nakrájaného na drobno
1 cca 400g plechovku paradajkovej omáčky (použila som paradajkové pyré v krabičke)
riadnu štipku podľa chuti bazalky, oregana, soli a čierneho korenia (dala som aj trošku chilli omáčky)
1/4 šálky ťažkého červeného vína (nemala som :( )
1 ČL instantných kvasníc (použila som 1/2 obyčajného droždia)
1 ČL cukru
1 šálku teplej vody
2 a 1/2 šálky polohrubej múky
1 šálku nastrúhaného syra
plus ďalšie suroviny na vrch - morčacia šunka, šampiňóny, čierne olivy


Korpus
Vo veľkom hrnčeku som rozpustila droždie s cukrom v teplej vode a nechala som na teplom mieste vykysnúť. Medzitým som dala do misky-kysky múku a 2 PL olivového oleja. Keď kvások vykysol, pridala som ho k múke s olejom a premiešala, zavrela misku a nechala kysnúť na teplom mieste necelú hodinu.

Omáčka
V hrnci som na oleji opražila cesnak, pridala paradajkové pyré, osolila, okorenila, ochilliovala a nechala som variť cca 20 minút.

Keď cesto vykyslo, prehnietla som ho, rozvaľkala na veľkosť plechu. Okraje som trochu dvihla, aby sa omáčka nevyliala. Dala som do vyhriatej rúry na vyššiu teplotu (asi 220 stupňov) na cca 5 minút, vybrala som, pridala omáčku, šunku, šampiňóny, olivy a syr. Vrátila som do rúry a piekla cca 15-20 minút.







Snickers

Cesto
225 g hladkej múky, 75 g cukru, 175 g masla

Krém
200 g masla, 400g Salka, 4 PL cukru, 200 g arašídov (všetky som lúskala ručne)

Poleva
125 g mliečnej čokolády (použila som Milku s kúskami karamelu a mala som iba 70 g :D), 125 g čokolády na varenie (použila som 180 g, aby bolo spolu 250 g čokolády), troška oleja, troška Cery


Cesto - prísady som zmiešala na cesto (maslo som trochu roztopila v mikrovlnke), uložila som na plech (cca 20x25 cm) a piekla pri zvyčajnej teplote (asi 160 stupňoch) cca 20 minút. Nechala som vychladnúť.
Krém - Do hrnca som dala všetky prísady okrem arašidov, za stáleho miešania som pomaly varila. Asi po 10 minútach začal krém karamelizovať a hustnúť. Ešte chvíľu som povarila, potom som pridala arašidy a ešte teplé natrela na korpus.
Poleva - nad parou som rozpustila čokolády s olejom a Cerou, vyliala som na vrch a nechala stuhnúť v chladničke.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára