štvrtok 11. apríla 2013

upratujeme, vyprážame: dolky / lievance

Dnes som až veľmi "produktívna" (skoro hyperaktívna). Okrem toho, že som upratala celý byt, mala som chuť niečo variť (a vlastne aj potrebu, keďže mi chladnička zíva prázdnotou a jesť na večeru nejaký junk dnes práve nemám chuť). Musím ešte pretriediť čižmy a topánky, ktoré chcem vyhodiť a to isté s oblečením, ale to možno zajtra, alebo cez víkend.
Už asi týždeň mi idú na chuť tradičné (ako od mamky) dolky. A dnes je ich deň :D Volala som mamke kvôli receptu (opäť raz :D) a tuto je veľdielo:

Dolky

5 dl mlieka
50 g cukru
15 g droždia
2 vajcia
štipka soli
400 g múky

Robila som iba z polovičnej dávky (predsa len pre jednu osobu až až :D), ale keďže mi ešte 1/4 droždia ostalo, možno v sobotu urobím Tomikimu zopár ako zákusok.

Postup: Do misky (kysky) som dala múku, cukor, vajce, soľ, rozmrvila droždie a pridala asi polovicu mlieka (mamka povedala, že kvások netreba robiť, ono to samo bude kysnúť všetko spolu). Dobre som to zamiešala, aby neostali hrudky, pridala som zvyšné mlieko a ešte premiešala. Cesto malo takú redšiu konzistenciu. Zakryla som vekom a nechala som kysnúť (medzitým som upratovala a jedným očkom pozerala Dom Snov :D). Po hodine som misku otvorila, premiešala a piekla na oleji na panvici (obyčajnej, lebo tú špeci na dolky nemám, ale použila som aj srdiečkovú formičku :D). Po dve dolky som pospájala čučoriedkovým lekvárom a vrch som posypala práškovým cukrom.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára