nedeľa 28. apríla 2013

varíme, pečieme: nedeľa, nedeľa

Čo je na nedeli krásne? Pre mňa určite to, že ráno vstanem, ideálne bez budíka, dám si kávu a po tom, prekvapivo, raňajky.. Povedzme si, ako je, moje ideálne raňajky sú párky, praženica, opečená cibuľka a slaninka, to všetko samozrejme naraz, ale ďalším takým raňajkovým je pre mňa chlebík vo vajíčku. Viem, že veľa ľudí u nás preferuje slanú verziu (dokonca s kečupom, bože), ale u nás doma sme boli vždy zvyknutý na chlebík vo vajíčku posypaný práškovým cukrom. Takže keď som ráno našla dva rožky z piatku, vedela som presne, čo s nimi.. Rozrezala som ich napoly aj po dĺžke, aj po šírke, namočila v rozšľahanom vajíčku a upiekla na panvici na oleji. Posypala som ich hrubou vrstvou práškového cukru a mňam. 

Ďalším takým nedeľným je pre mňa nejaký zákusok, chlebíčky, alebo jednohubky. Recept na plnenú bagetu som našla na Baking Obsession, samozrejme, trošku som zaimprovizovala, keďže kozí syr (z originálneho receptu) veľmi nemusím a niektoré ingrediencie som nemala. 

Plnená bageta

bageta (mala som 3 tie krátke)
cottage cheese
syr v črievku (napr. Bambíno)
1 strúčik cesnaku
nasekaná červená paprika
cca 8 nasekaných cherry paradajok
pol balíčka/fľaštičky čiernych olív (môžu byť aj zelené)
kúsok nakrájanej salámy
trocha petržlenovej vňate (mala som sušenú, ale čerstvá by bola lepšia)
asi 1 ČL tymianu
čierne korenie a soľ podľa chuti

Oba konce bagety som odrezala a dlhým tenkým nožom vyrezala striedku. V mixéri som rozmiešala cottage cheese a syr z črievka, pridala prelisovaný cesnak a potom aj zvyšok prísad. Plnila som bagety zmesou. Najskôr som zabalila jeden koniec bagety do potravinovej fólie, aby zmes nevytiekla. Potom po naplnení som zabalila celú bagetu a dala som do chladničky (minimálne na 2 hodiny, ale môže byť až 2 dni). Tesne pred podávaním som nakrájala na asi 1 cm kolieska a podávala.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára