nedeľa 19. mája 2013

grilujeme, popíjame: "falošný" bruger a "falošná" sangria

Nedeľa, oddych, leto je za dverami.. Prečo sa naň pomaly nenaladiť? Časopis Eva (06/20130) ma opäť raz prekvapil. Tentoraz receptom, ktorý som okamžite chcela vyskúšať (napriek tomu, že preferujem burger s mäsom a nemala som úplne všetky ingrediencie ;) )

"Falošný" burger

konzerva červenej fazule
stredne veľká mrkva
menšia cuketa
2 strúčiky cesnaku
cibuľa
soľ a čierne korenie
detská krupica

žemle
šalát
horčica
tvrdý syr
paradajky

voliteľné - vajce, strúhanka, majoránka

Z fazule som vyliala nálev, dala do misky a roztlačila vidličkou. 

Pridala som najemno nastrúhanú mrkvu a cuketu, pretlačený cesnak, najemno nasekanú cibuľu, soľ, korenie, majoránku a trochu krupice. Spojila som vajcom a zahustila strúhankou. 

Grilovaciu panvicu som nechala rozohriať, jemne som pokvapkala olejom. Rukami som tvarovala asi 1 cm hrubé placky (priemer podľa veľkosti žemle) a grilovala som ich z oboch strán, kým sa mi nezdali byť dostatočne prepečené. 

Žemle som prepolila, jednu stranu potrela horčicou, ďalšia vrstva bola šalát, syr, potom "mäso", paradajky, šalát a druhá polovica žemle.

Môj "výtvor" nie je ako ten z časopisu, ale chutilo..



"Falošná" Sangria

1 l pomarančového džúsu
1 hrnček zázvorového piva (cca 2,5 - 3 dl) - kúpila som v Marks & Spencer
1 citrón (olúpaný a nakrájaný na plátky)
4 pomaranče (olúpané a nakrájané na plátky)
1 jablko (olúpané a nakrájané na plátky)
štipka soli
1/3 hrnčeka vody (cca 1 dl)
fľaša sektu (0,75 l)
mrazené jahody (cca 300 g)

Keďže nemám dosť veľký džbán (alebo niečo podobné), pripravila som si hrniec. Do hrnca som dala pokrájané ovocie.

Zaliala som to džúsom a zázvorovým pivom. Pridala som štipku soli a vodu, premiešala som. Dala som do chladničky na cca 1/2 hodinu. Potom som pridala mrazené jahody (rozpolené) a fľašu vychladeného sektu.

Nevyzeralo to práve vábne (asi kvôli džúsu s dužinou). Premiešala som a dala do chladničky na ďalšiu hodinu (aby sa ovocie trošku napilo alkoholu ;) )





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára