nedeľa 12. mája 2013

pečieme: citrónový koláč

Ostalo mi pár citrónov, nevedela som, čo s nimi a nechcela som ich vyhodiť, tak som sa rozhodla pre citrónový koláč. Inšpiráciu som našla tu a tu, ale trošku som si to celé poupravila.

Citrónový koláč

Cesto:
200 g polohrubej múky
100 g krupice
100 g kr. cukru
2 vajcia
1/2 balíčka prášku do pečiva
100 g masla
nastrúhaná kôra z jedného citróna

Plnka:
150 g kr. cukru
cca 1 - 1 a 1/2 dl citrónovej šťavy (dala som aj trošku dužiny)
3 vajcia
1 PL zlatého klasu

Z ingrediencií som vypracovala cesto a dala na cca 1 hodinu do chladničky. Medzitým som v menšom hrnci vymiešala cukor s vajcami, pridala som citrónovú šťavu a v troške vody rozmiešaný zlatý klas. Varila som to na miernom ohni, kým z toho nebol hustý krém. Nechala som vychladnúť. Cesto som vybrala z chladničky a ručne som ho roztiahla do maslom vymastenej a múkou vysypanej formy. Na vrch som dala krém.

Dala som piecť do stredne vyhriatej rúry (cca 180 stupňov Celzia) na cca 15-20 minút.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára