pondelok 6. mája 2013

varíme: dobré ráno, chilli

Ako som už spomínala, sobota doobeda bola pre mňa utrpením. Nuž ale jesť sa musí, tak som sa musela prekonať a čosi ukuchtiť. V pláne bolo Chilli Con Carne, tak som sa ho pokúsila napriek môjmu stavu ukuchtiť (nemohla som ani ochutnať, lebo mi hneď prišlo zle :( ) Výsledok bol však prekvapivo dobrý :D

Chilli Con Carne

500 g mletého hovädzieho mäsa (ja som dala mix hovädzie-bravčové)
väčšia cibuľa
2 strúčiky cesnaku
cca 3 dl vývaru / bujónu (ideálne hovädzieho)
konzerva paradajok
konzerva červených fazúľ

olej
paradajkový pretlak
cca 1 PL chilli (dala som aj omáčku, aj korenie)
cca 1 PL červenej papriky sladkej mletej
cca 1 PL mletej rasce
cca 1/2 PL majoránky
soľ & čierne korenie
3-4 kocky tmavej čokolády (alebo cca 1 kopcovitá PL kryštálového cukru)
1 červená paprika - voliteľné, nemala som, tak som nedala

Na oleji som opražila najemno nakrájanú cibuľu, pridala som prelisovaný cesnak, mletú papriku, chilli a rascu (ak by som mala papriku, nakrájanú by som ju dala teraz). Stále som miešala, ale nie veľmi dlho (aby paprika nezhorkla), pridala som mäso, opražila z každej strany. Priliala som vývar, paradajky, potom majoránku, soľ, korenie a na záver pretlak. Podusila som, priviedla k varu a vtedy som pridala čokoládu.

Zamiešala som a pri najmenšom ohni som nechala variť cca 20 minút, pri občasnom premiešaní. (Ak by sa omáčka veľmi vyparila, priliala by som trochu vody.) Nakoniec som pridala precedené fazule, premiešala, priviedla znova k varu a nechala variť ešte asi 10 minút. Odklopila som pokrievku a nechala cca 10 minúť stáť. Podávala som s ryžou.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára