nedeľa 19. mája 2013

varíme, pečieme: bravčové na prírodno so šampiňónmi (opäť :D) a plnené pečené zemiaky

Celý týždeň mám chuť na niečo so zemiakmi. V stredu na pive si niekto dal pečené zemiaky, tak som si povedala, prečo to neskúsiť? A prečo sa obmedzovať iba na jeden recept?

Pečené zemiaky so slaninou

zemiaky
slanina
strúhaný syr

Zemiaky som uvarila v šupke v osolenej vode. Narezala som pásiky asi 1/2 cm od seba asi do 3/4 zemiaku. Do medzier, ktoré som vytvorila, som naukladala slaninu, dala som na olejom vymastený pekáč a posypala strúhaným syrom. Piekla som cca 15-20 minút v rúre vyhriatej na cca 200 stupňov Celzia.

Pečené zemiaky s bryndzovou plnkou

zemiaky
bryndza
červená paprika
pažítka
slanina

Zemiaky som uvarila v osolenej vode, rozpolila a vydlabala.

V miske som zmiešala bryndzu, vydlabané striedky zemiakov, pažítku, na drobno nakrájanú papriku a slaninu.

Plnkou som naplnila vydlabané zemiaky a nechala som piecť cca 15-20 minút pri asi 200 stupňoch Celzia.


Bravčové na prírodno na šampiňónoch

Niečo podobné som už varila, ale opakovanie je "Matkou Múdrosti"

bravčové stehno (alebo pliecko)
šampiňóny
cibuľa
olej
soľ a čierne korenie
solamyl
trocha vody

Na oleji som opražila na jemno nakrájanú cibuľu. 

Pridala som na rezance nakrájané mäso a opražila som z každej strany, osolila som, okorenila. 

Podliala som vodou, zakryla som a nechala som dusiť cca 10 minút. Pridala som na plátky nakrájané šampiňóny, znova som podliala vodou a nechala dusiť ďalších 20 minút. 


V troche vody som rozmiešala asi 1 PL solamylu a vmiešala som do mäsa/šampiňónov. 

Nechala som ešte 10 minút povariť. 

Podávala som celé s pokrájanými cherry-paradajkami.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára