streda 8. mája 2013

varíme/pečieme: špenátovo-kuracie lasagne

Mišénko mi vnúkol nápad urobiť lasagne. Chcela som ich ale urobiť trošku netradične. Minule mi ktosi vnúkol nápad vyskúšať špenátové lasagne, tak som trošku polistovala internety. Keď som zistila, že do nich nejde mäso, ostala som ako mäsožravec sklamaná, urobila som však malý kompromis.

Špenátovo-kuracie lasagne

cca 12 plátkov lasagní
balíček mrazeného špenátu - cca 450-500 g (môže byť aj čerstvý)
1/2 masla
0,5 l mlieka
kuracie prsia
200 g taveného syra
200 g mozzarelly - 2 sáčky (môže sa použiť aj akýkoľvek tvrdý syr)
cibuľa
cca 3 stúčiky cesnaku
soľ & mleté biele korenie
solamyl

Z 1/2 masla, mlieka a taveného syra som pripravila omáčku, ktorú som dochutila roztlačeným cesnakom, bielym korením a soľou, povarila som a zahustila solamylom.

Na zvyšku masla som opražila nadrobno nakrájanú cibuľu a pomleté/pomixované kuracie mäso. Osolila som a okorenila, pridala som špenát a chvíľku povarila. (Kto chce pripraviť variantu iba so špenátom, na panvici sparí špenát s maslom.)

Do maslom vymasteného pekáča som uložila lasagne (mne vojdú do pekáča na šírku 3 plátky), preliala som syrovou omáčkou, pokryla som mäsom so špenátom (vo variante bez mäsa logicky len špenátom :D), opäť vrstvou lasagní, atď., kým mi došli suroviny (posledná vrstva bola mäsovo-špenátová, /špenátová). Na vrch som dala nastrúhanú mozzarellu. 


Piekla som v stredne vyhriatej rúre (cca 180 stupňov Celzia) asi 35 minút do zlatista.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára