sobota 8. júna 2013

pečieme: torta "tučniak" / baking: "penguin" cake

Keďže dnešné obedové menu bolo na vyžiadanie opäť "nejaké mäsko na hríboch", rozhodla som sa nedokumentovať to znova ;) Zato som dnes mala ťažkú úlohu. Tomiku oslavoval v stredu 21 rokov a čo by to boli za narodeniny bez torty? Cesto aj plnku bolo rovnaké aké používam pri Pohádkových rezoch, iba som to trošku doplnila niečím viac.
For today's lunch menu I was asked to make again "some meat with mushrooms", so I decided not to put it in here again ;) But I had a hard task for today. Tomiku has his 21st birthday on Wednesday and what would it be for a birthday without a cake? I made the corpus and the cream the same as I use to use in Fairytale cake, I just add something more.

Pohádková torta - Tučniak / Fairytale cake - Penguin

Korpus:
5 žĺtkov, 250 g cukru, 4 PL horúcej vody, 40 g kakaa, 140 g hr. múky, trošku prášku do pečiva, sneh z bielkov

Corpus:
5 yolks, 250 g sugar, 4 TBSP hot water, 40 g cocoa, 140 g whole meal flour, a bit of baking powder, snow from the whites

Krém:
60 g masla/smetolu (použila som len 50), 60 g hl. múky (použila som tiež len 50), 4 dl studeného mlieka
200 g masla/smetolu, 200 g práškového cukru, žĺtok (bielok som pridala do snehu), 80 g kakaa 

Cream: 
60 g butter (I used just 50), 60 g flour (I also used just 50), 4 dl cold milk
200 g butter, 200 g powdered sugar, yolk (I put white into the corpus), 80 g cocoa

Ďalšie ingrediencie:
nastrúhaná horká čokoláda, kokos, 3 banány, zdobiace perličky
More ingredients:
grated chocolate, sherdded coconut, 3 bananas, draping beads

Oddelila som žĺtky od bielkov, najskôr som v mise vyšľahala sneh z bielkov, pridala žĺtky, cukor, postupne aj horúcu vodu a kakao s múkou a práškom do pečiva. Naliala som do maslom vymastenej a múkou vysypanej tortovej formy. 
I sepparated the yolks from whites, then at first I whipped the snow from whites, added yolks, sugar and then also hot water and a cocoa with flour and baking powder. I poured it into springform cake tin greased by butter and spilled with flour.

Piekla som cca 20 minút vo vyhriatej rúre pri teplote cca 180 stupňov Celzia. Vybrala som, keď sa na špáradlo neoberalo cesto. Nechala som vychladnúť.
I baked it about 20 minutes in about 180 degrees Celsius preheated owen. I picked the corpus when the dough didn't stick on the toothpick. I let it cool.

Medzitým som si v menšom hrnci urobila zápražku z masla a hl. múky. Pridala som mlieko a neustále miešala, kým z toho nebola hustá kaša. Nechala som vychladnúť.
Meanwhile I made a roux from flour and butter in the small pot. I added milk and continuously mixed till I make a thick slurry.

V miske som rozmiešala maslo, cukor, žĺtok a kakao. 
I mixed butter, sugar, one yolk and cocoa in a bowl.

Postupne som primiešavala vychladnutú kašu.
I added cold thick slurry progressively.
Korpus som si podľa obrázku narezala na pár kusov a naukladala do tvaru tučniaka. 
I cut the corpus into shape of penguin (alike pattern I drawed from the internet picture) and put it into the shape of penguin.

Prerezala som korpus napoly, natrela krémom, naukladala nakrájané banány a priložila druhú polovicu korpusu. 
I cut the corpus in the middle, spread it with the cream, put banana slices on it and put the other half of the corpus at the top.

Jednotlivé kusy korpusu som k sebe "prilepila" krémom. Celého tučniaka som tiež natrela krémom. Ako "3D" zobák a krídlo som použila kúsky banánu, ktoré som znova natrela krémom. 
I sticked individual pieces of the corpus by a cream. I spread the cream also all over the penguin. I used pieces of banana as a "3D" beak and the wing and spread it with cream also.

Bruško a zobák som zasypala kokosom, zvyšok tela nastrúhanou čokoládou a ako oko som použila zdobiacu perličku. Dala som na pár hodín do chladničky.
I sprinkled the belly and beak by sherdded coconut, rest of the body by grated chocolate and I used draping bead as an eye. I put into the fridge for coupe hours.

Chutila lepšie, ako vyzerala, ale každá snaha sa počíta, však? :D
It tasted better than looked, but any effort counts, right? :D




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára