sobota 15. júna 2013

varíme: kuracia polievka, fašírka / cooking: chicken soup, hamburger/meatloaf

Tomiku mi vnukol už minulý týždeň nápad urobiť Hovädziu polievku. Škoda, že v Lidl-i nemali hovädzie mäso na polievku, tak ale aj kuracia je fajn ;) A k tomu riadne mäsisko, hody ako sa patrí.
Tomi gave mi idea already last week to make a Beef soup. Pitty they didn't have any beef for soup, but the chicken is good also ;) And a huge portion of meat, feast as it should be.

Kuracia polievka / Chicken soup

2 kuracie stehná
2 mrkvy
1/2 kalerábu
1/4 zeleru
petržlen aj s vňaťou
cibuľa
soľ a celé čierne korenie
voda
cestoviny

2 chicken legs
2 carrots
1/2 kohlrabi
1/4 celery
parsley with leafs
onion
salt and whole pepper
water
noodles

Kuracie stehná som umyla a očistila, vložila do hrnca a zaliala vodou (podľa toho, koľko som chcela polievky), osolila a pridala pár zrniek čierneho korenia a nechala som variť. Medzitým som ošúpala zeleninu.
I cleaned the chicken legs, put into the cooker and added water (amout depending on how much soup I wanted), added salt and few grains of pepper and I let it cooked. Meanwhile, I scuffed the vegetables.

Keď voda so stehnami zovrela, pridala som zeleninu a varila som na najmenšom ohni asi 2 hodiny.
I added vegetables, when the water gripped and I cooked it on the weakest fire fire for about 2 hours.

Tesne pred koncom som v inom hrnci uvarila cestoviny podľa návodu (nemám rada niťovky, tak som použila také hrubšie krupicové cestoviny).
When the soup was almost done, I made noodles according to the instructions in a different cooker (I don't like angel hair noodles, so I made some thicker coarse semolina noodles)

Mäso a zeleninu som vybrala a pokrájala do naservírovanej hotovej polievky.
I took out the meat and vegetables from the soup, then cut those into small pieces and put into the soup when on plate.



Fašírka / Hamburger/Meatloaf

Robila som ju podľa tejto kuchárskej knihy.
I made the meatloaf according to this cook book.

1/2 kg mäsovej sekanej (mix hovädzieho a bravčového)
2 rožky (deň staré)
cibuľa
3 strúčiky cesnaku
soľ a čierne korenie
majoránka
2 vajcia
strúhanka
olej
trocha vody

1/2 kg meatloaf (mix of beef and pork)
2 rolls (day old)
onion
cloves of garlic
salt and pepper
marjoram
2 eggs
breadcrumbs
some water

Vo vode som nechala rozmočiť rožky. Tie som potom vyžmýkala, pridala som mäso a premiešala rukou (aby som rožky rozdrobila na malé kúsky). Pridala som nadrobno nakrájanú cibuľu, prelisovaný cesnak, vajcia, soľ a korenia a nakoniec trochu strúhanky, aby to malo správnu konzistenciu. Tvarovala som placky veľkosti asi ako väčšia dlaň, obalila som v strúhanke a vyprážala na rozpálenom oleji. 
Ako prílohu som použila uvarené zemiaky, do ktorých som primiešala trochu masla a na masle/oleji opraženú cibuľku. Ako oblohu som dala baranie rohy.
I put rolls into water. Then I squeezed the rolls to get rid of the water, added meat and stirred by hands (to also made a tiny pieces from the rolls). I added finely chopped onion, crushed garlic, eggs, salt & pepper and a bit breadcrumbs at the end to made a fine consistency. I made burgers large as big hand, rolled it in the breadcrumbs and fried it on the oil in a pan.
I made cooked potatoes as a side dish, I added a bit of butter into them and on butter/oil fried onion. I used pickled peppers as a garnish.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára