utorok 9. júla 2013

pečenie, šalátovanie: jahodový cheesecake, ľahký letný šalát / baking, salating: straberry cheesecake, light summer salad

Dnes mám ešte tú dovolenku, tak čo so sebou? Na 8:00 sme museli byť v Petržalke, pred-zápis trval hodinku, čo s načatým dňom? No tak najskôr som si na hodinku ľahla hneď po príchode domov :D No veľa sme toho nestihli a musela som sestričku odprevádzať na vlak. No prišla som domov, bolo asi 14:20 a čo potom? Dávno som nepiekla, tak som si to trošku osviežila v pamäti (lenže niečo bráni mojim pekárenským schopnostiam - zase - a trošku sme cheesecake pripiekli, karma je sviňa :( ) Aspoň že šalát sa nedá pokaziť.

Jahodový cheesecake / Strawberry cheesecake

Cesto:
100 g hladkej špaldovej múky
100 g masla
50 g medu
trochu prášku do pečiva
1 vanilkový cukor
1 vajce

Dough:
100 g plain spelled flour
100 g butter
50 g of honey
a bit baking powder
1 vanilla sugar
1 egg

Plnka:
750 g jemného tvarohu
300 g jahôd (ja som použila mrazené)
2 PL hladkej špaldovej múky
3 vajcia
1 vanilkový cukor
med

Filling:
750 g soft curd
300 g strawberries (I used frozen)
2 tbsp plain spelled flour
3 eggs
1 vanilla sugar
honey

Postup:
Vymiešala som cesto, nechala chvíľu odpočinúť (kým som vymastila a múkou vysypala tortovú formu). Cestom som vyložila spodok formy a dala som do vyhriatej rúry (cca 180° Celzia) na približne 10 minút.
Procedure:
I mixed dough and let rest for a while (until I put butter and spilled flour in springform cake tin). Along the way I put the dough on the bottom of the form and put in a preheated oven (about 180 degrees Celsius) for about 10 minutes.


Ingrediencie na plnku som zmiešala dokopy a vyliala na predpečené cesto. 
I mixed together ingredients for the filling  and poured onto pre-baked dough. 

Dala som do rúry na cca 55 -60 minút. Po 30 minútach som zakryla papierom na pečenie, aby vrch nezhorel a nechala ešte vyše 30 minút (čo som trošku neodhadla a spodok som musela trošku orezať :D)
I put it in the oven for about 55 -60 minutes. After 30 minutes I covered it with the baking paper so the top won't get burned, and let it in the oven for more than 30 minutes (I did not guess it a bit and I had to trim the bottom a bit :D)



Ľahký letný šalát / Light summer salad

šalátová uhorka
cherry paradajky
čierne olivy
mozzarella
soľ

salad cucumber
cherry tomatoes
black olives
mozzarella
salt

Zeleninu som umyla, všetko som nakrájala, dala do misky, jemne osolila a zamiešala. Mňam.
I washed vegetables, cut everything into pieces, put into a dish, put a bit salt on it and mixed a bit. Yummy.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára