pondelok 1. júla 2013

varíme/pečieme: "bieda" vďaka piña colade / cooking/baking: "misery" due to piña colada

V podstate celý víkend bol v znamení Piña colady. Musím sa priznať, že tento nápoj je pre mňa dosť nebezpečný, pretože som stratila svoje "schopnosti", čo sa týka varenia a pečenia. Guláš som presolila, to sa mi trochu šmykla ruka :D (aj keď nakoniec som to zachránila pridaním nastrúhaného zemiaku a trochy vody), ale pri koláči neviem, kde sa stala chyba, pravdepodobne pri vážení, asi aj jabĺk bolo málo (a taktiež zelené kupné dovozové jablká nie sú práve chuťou výrazné - musela som to povedať)
Basically the whole weekend was all about Piña colada. I have to admit that this drink is pretty dangerous for me, because I lost my cooking & baking "skills". I put way too much salt into the Goulash, I think my hand just skid a bit :D (but I kind of saved it by adding grated potato and a bit water), but I am not sure what happened with the pie. Maybe when weighing, maybe I have not used enough apples (and btw, those green imported apples are not much of a distinctive taste - I had to tell this)

Guláš / Goulash

1 kg bravčového stehna
1 kg zemiakov
2 cibule
mrkva & petržlen & zeler
paradajky
soľ & čierne mleté korenie & sladká mletá paprika
olej
čierne pivo
voda

1 kg pork
1 kg potatos
2 onions
carrot & parsley & celery
tomatos
salt & pepper & paprika
oil
black beer
water

V hrnci som na oleji opražila cibuľu. Pridala som na kocky nakrájané mäso. Osolila a okorenila som čiernym korením a paprikou. 
I roasted onions on oil in a saucepan. I added diced meat. I added salt, pepper and paprika.

Zaliala som pivom a zvyšok vodou (iba aby som zakryla všetko mäso) a nechala som dusiť. 
I poured with beer and water (just to cover all the meat) and I let it cook.

Medzitým som očistila a na kocky nakrájala zeleninu. Asi po 1/2 hodine som pridala zeleninu doliala som vodu podľa množstva polievky, ktoré som chcela dosiahnuť. Varila som, kým nebolo mäso aj zelenina mäkká. Pred koncom som pridala postrúhaný zemiak na zahustenie (a ďalší, aby som stiahla tú príliš slanú chuť, ktorá sa mi nedopatrením podarila ;) )
Meanwhile I cleaned and cut into cubes all the vegetables. I added vegetables and water (amount of soup I wanted) in about 1/2 hour. I cooked it till the meat and vegetables was soft. I added grated potato to thicken at the end (and another one to get rid of that salty taste I caused ;) )



Jablkový koláč / Apple pie

 250 g celozrnnej múky
100 g medu
1/2 prášku do pečiva
1 vajce
125 g masla
citrónová kôra

jablká
škorica

250 g whole wheat flour
100 g honey
1/2 baking powder
1 egg
125 g butter

lemon peel

apples
cinnamon

Rukami som zo surovín vypracovala cesto. 
I made a pastry from all ingredients all by my hands.

Z cesta som odrezala asi 2/3 a vyvaľkala som ho na hrúbku asi 0,5 mm. 
I cut off about 2/3 pastry and roled him to a thickness of about 0.5 mm.

Vložila som ho do maslom vymasteného a múkou vysypaného okrúhleho plechu. Zarovnala som okraje a cesto som miestami popichala vidličkou. 
I put it into greased with butter and flour spilled circular pan. I align the edges of the dough and I knifed few times with a fork.

Očistené jablká som nastrúhala a ochutila škoricou. Uložila som na cesto. Zo zvyšku cesta som vyvaľkala pásy, ktoré som striedavo naukladala na vrch. 
I grated clean apples and added cinnamon. I put it on the pastry. I made stripes from the rest of the pastry and added alternately on the top.

Boky koláča som zahla. 
I rolled the corners of the pastry.

Dala som piecť do stredne vyhriatej rúry na cca 15 minút.
I baked the pie in medium preheated owen for about 15 minutes.

Keďže koláč nejako záhadne nemal chuť, zo šťavy z citróna a medu som uvarila sirup, ktorým som koláč poliala, aby mal takú kyslastú chuť.
Because my pie had no taste, I made a syrup from lemon juice and honey and poured it all over the pie to have a bit sour flavor.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára