utorok 6. augusta 2013

pečieme: opačné jahodové koláčiky / baking: upside down strawberry cupcakes

Chcela som upiecť niečo špeciálne. Predsa len, náš tím funguje už 2 roky. Vždy, keď pečiem, rozmýšľam, či to bude chutiť všetkým. Sto ľudí, sto chutí. V každom prípade, nejaké tie pochvaly boli. A teraz ma len mrzí, že som zabudla odfotiť finálny výsledok :(
I wanted to bake something special. Nevertheless, our team works for 2 years now. Always, when I am baking, I have to think if everybody will enjoy. Hundred people, hundred tastes. Anyway, I got few compliments. And now I am sorry I forgot to take a picture of the final result :(

Opačné jahodové koláčiky / Upside down strawberry cupcakes
(inšpirované receptom / inspired by recipe)

Vrch / Top:
3 PL masla
hnedý cukor
jahody

3 tbsp of butter
brown sugar
strawberries

Cesto / Dough:
1/2 hrnčeka masla
2/3 hrnčeka hnedého cukru (dala som iba asi 1/2)
1 vajce
vanilkový cukor
1 a 1/3 hrnčeka špaldovej múky
1/2 prášku do pečiva
1/4 ČL soli
2/3 hrnčeka kyslej smotany (nemala som smotanu, tak som dala 50:50 mlieko a olej)

1/2 cup of butter
2/3 cup of brown sugar (I gave only about 1/2)
1 egg
vanilla sugar
1 and 1/3 cup spelled flour
1/2 baking powder
1/4 tsp salt
2/3 cup sour cream (I did not have cream, so I made a 50:50 milk and oil mixture)

Maslo som roztopila a potrela ním každý silikónový košíček. Do každého košíčka som dala po 1 ČL cukru. Na cukor som dala kúsky jahôd.
I melted butter and spread each silicone cupcake form. I put 1 tsp of sugar into each form. I put pieces of strawberries on the top of the sugar. 


V miske som vymiešala roztopené maslo s cukrom. Pridala som vajce a vanilkový cukor a dobre premiešala. Pridala som múku rozmiešanú s práškom do pečiva a soľou. Nakoniec som pridala mix mlieka a oleja a vymiešala do hustého cesta.
In a bowl, I mixed melted butter with sugar. I added the egg and vanilla sugar and mixed well. I added flour stirred with baking powder and salt. Finally, I added a mix of milk and oil and mixed to heavy dough.

Pomocou naberačky na zmrzlinu som rozdelila cesto do košíčkov. 
I used ice-cream scoop to spread the dough into forms.

Piekla som cca 20 minút vo vopred vyhriatej rúre pri cca 180° C. Nechala som odpočinúť cca 10 minút vo formičkách, potom som vybrala a otočila, uložila do papierových košíčkov. 
Veľmi ma mrzí, že som zabudla odfotiť finálny produkt (občas neviem, kde mi hlava stojí). Avšak v odkaze na stránku, ktorou som sa inšpirovala, sú aj obrázky a môžte mi veriť, že moje koláčiky vyzerali rovnako (teda tie moje mali kvetinkový tvar).
I baked it for about 20 minutes in preheated oven (approx. 180° C). I let it rest for about 10 minutes in forms, then I picked those cupcakes out, turned and put into paper forms.
I feel sorry I forgot to take a picture of the final product (sometimes I don't know, what am I thinking). But in a link to the website I was inspired by, there are also pictures and you can trust me, my cupcakes looked the same (if you imagine mine were in a flower shape).




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára