sobota 3. augusta 2013

varenie, pečenie: brokolicová & pizza / cooking, baking: broccoli soup & pizza

V tieto horúce dni sa nenájde asi nikto, kto by rád trávil veľa času pri sporáku, však? :D Preto sú nasledujúce "recepty" také rýchle.
I believe that there's not much people who enjoy spending time in front of the stove when there is so hot these days, right? :D That's why following "recipes" are very quick.

Brokolicková polievka / Broccoli soup

brokolica
voda
soľ
bujón

prípadne: smotana, krutóny (opečené kocky chleba)

broccoli
water
salt
bouillon 

optional: cream, croutons (fried pieces of bread)

Brokolicu som rozobrala na ružičky a uvarila v trošku osolenej vode. 
I cut the broccoli into florets and cook in bit salted water.

Keď brokolica zmäkla, pridala som bujón podľa množstva vody (1 kocka na 1/2 l vody). Nechala som variť ešte asi 10 minút. Brokolicu som rozmixovala ponorným mixérom. 
When the broccoli softened, I added bouillon according to amount of water (1 bouillon cube on 1/2 l water). I let it cook for about 10 minutes. I mixed the broccoli with blender.

Kto má rád krémovejšie polievky, mohol pridať smotanu. Vhodné je podávať s krutónmi.
Who likes creamy soups, could add a cream. I it good to serve with croutons.



Pizza

Tento recept, sa ani nedá nazvať receptom, lebo v podstate nič nevarím, iba niekoľko vecí nakrájam, alebo nastrúham, naukladám a dám do rúry a tu sa fakt o varení nedá veľmi rozprávať ;)
This recipe is not actually a recipe, because I am not really cooking here, I am just cutting or gratins some ingredients, put it on the top and to the oven and that is really not much of a cooking ;)

cesto na pizzu
paradajkový pretlak
šunka
syr
šampiňóny
čierne olivy
paradajky
provensálske korenie
cesnak

pizza dough
tomato paste
ham
cheese
mushrooms
black olives
tomatoes
herbes de Provence
garlic

Rúru som predhriala na 220° C. Na plech som dala papier na pečenie a rozložila naň cesto. Prelisovaný cesnak som zmiešala s troškou vody a potrela ním cesto. Na cesto som rozotrela paradajkový pretlak. Naukladala som všetky ostatné ingrediencie. Dala som do rúry na cca 15-20 minút.
I preheated the oven to 220 ° C. I put baking paper to the sheet and spread the dough on it. I crushed garlic mixed with a little water and triturated on he dough. I also triturated tomato paste over the dough. I stacked all the other ingredients. I put it in the oven for about 15-20 minutes.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára