sobota 17. augusta 2013

varíme: hovädzie s cuketovým prívarkom / cooking: beef with zucchini sauce

Dostala som do daru jednu takú obrovskú cuketu :D Ale čo s ňou? Možností je kopec, času málo. Tak šup do práce. Keďže varím iba pre jednu osobu, nemohla som použiť celú cuketu. Po ošúpaní a vydlabaní stredu som 1/2 dala do mrazničky a z druhej som sa rozhodla urobiť prívarok.
I received one huge zucchini as a gift :D But what to do with it? There's so much recipes, possibilities, but lack of time. So I had to start right away. Since I cook just for one person, I coudn't use the whole zucchini. I put 1/2 of the zucchini after peeling and cutting seeds from the centre into the fridge. I made a sauce from the second 1/2.

Hovädzie s cuketovým prívarkom / Beef with zucchini sauce

Mäso:
hovädzie (na guláš); cibuľa; olej; soľ a čierne korenie; sladká mletá paprika

Prívarok:
cuketa; hladká múka; cibuľa; olej; smotana na varenie; kôpor; soľ a čierne korenie; ocot

Príloha:
Zemiaky

Meat:
beef (for stew); onion; oil; salt and pepper; sweet paprika

Sauce:
zucchini; flour; onion; oil; cream; dill; salt and pepper; vinegar

Side dish:
potatoes

Mäso:
Na oleji som opražila cibuľu. Pridala som na kocky nakrájané mäso, opražila z každej strany, osolila a okorenila čiernym korením a paprikou, podliala vodou a nechala zakryté dusiť za občasného miešania cca 2 hodiny (vodu som po odparení dolievala).
Meat:
I fried chopped onion on oil. I added diced meat, fried from each side, and added salt, pepper and paprika, pour a bit water and let braise covered, stirring occasionally, about 2 hours (after evaporation of the water I added water).

Prívarok:
Na oleji som opražila cibuľu, pridala som múku a urobila zápražku. Do zápražky som pridala očistenú a nastrúhanú cuketu. Osolila a okorenila som, podliala trochou vody a nechala dusiť. Po chvíli som pridala smotanu a za občasného miešania som varila na miernom ohni cca 1/2 hodinu. Pred koncom som dochutila octom.
Sauce:
I fried onion on oil, added flour and made a roux. I added peeled and grated zucchini into the roux. I put a salt and pepper on it and added a bit of water and let it boiled a bit. After a while I added a cream and let it boil stirring occasionally on a medium flame for abotu 1/2 hour. I added a bit of vinegar before the end to add a taste.


Príloha:
Zemiaky som očistila, nakrájala na kocky a uvarila v osolenej vode.
Side dish:
I peeled the potatoes, then cut into squares and boiled in salted water.

A všetko pekne naservírované.
And all served nicely together.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára