piatok, 11. októbra 2013

pečieme: kura s citrónom a zemiaky / baking: chicken with lemon & potatoes

Jedno z najjednoduchších (čo sa týka prípravy), ale taktiež veľmi chutných jedál, je pečené kura. Samozrejme, pre mňa samu je celé kura trošku moc, tak zvyknem piecť iba stehná. Tento recept som našla v kuchárskej knihe Easy Chicken (Ľahké kura).
One of the most easier (when it comes to preparation), but really tasty food is baked chicken. The whole chicken is pretty much for just myself, so I usually bake just legs. This recipe I found in a cook book Easy Chicken.

Pečené kura s citrónom / Baked chicken with lemon

kura / kuracie stehná
citrón
soľ & korenie
tymian
cesnak
olej

chicken / chicken legs
lemon
salt & pepper
thyme
garlic
oil

V miske som zmiešala olej, soľ & korenie, tymian, citrónovú šťavu a roztlčený cesnak. Do tejto zmesi som naložila stehná a nechala asi 1-2 hodiny v chladničke. 
I mixed oil, salt & pepper, thyme, lemon juice and crushed garlic in a bowl. I put chicken legs into this mixture and let it rest for about 1-2 hours in a fridge. 

Medzitým som pripravila zemiaky. 
Meanwhile, I prepared potatoes.

Paprikovo-cesnakové pečené zemiaky / Paprika-garlic baked potatoes

zemiaky
cesnak
sladká mletá paprika
soľ
olej

potatoes
garlic
paprika
salt
oil

V miske som zmiešala olej, soľ, papriku a roztlčený cesnak. Zemiaky som ošúpala a nakrájala. Dala som ich do zapekacej misky a preliala zmesou.
I mixed oil, salt, paprika and crushed garlic in a bowl. I peeled and cut potatoes and put them into baking bowl and pour the mixture over them.

Na zemiaky som dala kuracie stehná, zakryla alobalom a nechala piecť cca 1/2 hodinu pri najvyššej teplote, potom som odkryla alobal a nechala zapiecť ešte asi 15-20 minút.
I put chicken legs on potatoes, covered with foil and baked approx. 1/2 hour on the highest temperature, then I uncovered the foil  and baked for more 15-20 minutes.



Podávala som s tatarskou omáčkou, mrkvovým šalátom, ružovým vínkom a ako zákusok bol kakaový muffin z ovsených vločiek.
I served it with tatar sauce, carrot salad, rose wine and as a dessert I made cocoa oatmeal muffin.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára