nedeľa 3. novembra 2013

varíme, pečieme: lasagnové košíčky / cooking, baking: lasagna cupcakes

Áno, zase lasagne. Dnes trošku netradične. Vlastnoručne urobené cesto a netradičné prevedenie. Inšpiráciu som našla tu.

Lasagnové košíčky / Lasagna cupcakes


Cesto: 
250 g hladkej múky
1 vajce
voda
Pastry:
250 g plain flour
1 egg
water

Bolonská omáčka:
olej
cibuľa
strúčik cesnaku
1/2 kg mletého mäsa (mix bravčového a hovädzieho)
paradajkové pyré
bazalka
soľ a čierne korenie
Bolognese sauce:
oil
onion
clove of garlic
1/2 kg minced meat (pork and beef mix)
tomato puree
basil
salt & pepper

250 g syra na strúhanie
250 g of cheese for grating

Múku, vajce a vodu podľa potreby som vymiešala v rukách na husté cesto. Nechala som odpočívať, kým som pripravila bolonskú omáčku.
I mixed flour, egg and watter according to need with my hands. I let it rest while I made bolognese sauce.
Na oleji som opražila cibuľku a pridala mleté mäso, ktoré som osolila a okorenila. Pridala som prelisovaný cesnak. Keď bolo mäso opražené z každej strany, pridala som paradajkové pyré a okorenila bazalkou. Podusila som za občasného miešania cca 20 minút.
I roasted onions on oil and added minced meat, which I spiced with salt and pepper. I added crushed garlic. When the meat was roasted on all sides, I added tomato sauce and basil. I let the mixture boil, stirring occasionally, for about 20 minutes.


Cesto som rozdelila na niekoľko častí. Každú som rozvaľkala natenko (1,5-2 mm), potom som "vykrajovala" kolieska pohárom na whiskey a kolieska som naukladala do olejom vymastených formičiek na muffiny.
I cut the pastry into few parts. I rolled with roller thinly (approx. 1,5-2 mm), then I "cut" rings by whiskey glass and put rings into oiled silicone muffin forms.


Do každého "košíčka" som dala cca 1 PL bolonskej omáčky, posypala som syrom a dala ešte jednu rovnakú vrstvu (cesto, omáčka, syr).
I put approx. 1 TBSP of bolognese sauce into each "muffin" and spread by cheeses. I put another layer on it (pastry, sauce, cheese).


Dala som piecť do vopred vyhriatej rúry na cca 30-35 minút pri cca 180° C.
I baked it in preheated oven (cca 180°C) for approx. 30-35 minutes.






2 komentáre:

  1. very nice post! they look yummy :)

    http://sbr-fashion-fashion.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. thank you Andrea :) they were deliciou, my sister could confirm :)

      Odstrániť