nedeľa 10. novembra 2013

varíme, pečieme: nesviečková sviečková, krtkova torta / cooking, baking: nonsirloin sirloin, mole cake

Zacnelo sa mi po domove a pravom domácom jedle, tak som si urobila sviečkovú. Teda nie naozajstnú sviečkovú, keďže som použila namiesto hovädzej sviečkovice iba kuracie prsia :D :D :D (ale tak najviac mi na tomto jedle aj tak chutí omáčka ;) )
Kremeška mala prednedávnom narodeniny a ja som zase raz piekla. Chalani mi "vnukli" nápad urobiť Krtkovu tortu (recept). Nikdy predtým som ju nejedla, tak ani neviem, či sa podarila, tak ako mala, v každom prípade chutila (čo som usúdila podľa toho, ako rýchlo sa "vyparila" :D)
I missed home and real home-made meal, so I cooked Sirloin. Well, not real sirloin, because I didn't use one, I used chicken breast :D :D :D (but I like sauce the most from this meal ;) )
Kremeška had her birthday recently so I baked a bit for her. Guys "inspire" me with idea of Mole cake. I have never had one, so I don't really know if my Mole cake tasted like Mole cake, however it tasted good (I found out from how fast it "dissapeared" :D)


Nesviečková sviečková / Nonsirloin sirloin

kuracie prsia
koreňová zelenina - mrkva, petržlen, zeler
cibuľa
smotana na varenie
soľ
čierne korenie celé
nové korenie celé
bobkový list
cukor
horčica
citrónová šťava
hladká múka

chicken breast
root vegetables - carrots, parsley, celery
onion
cream for cooking
salt
whole black pepper
whole allspice
bay
sugar
mustard
lemon-juice
flour

Na oleji som opražila cibuľu. Celé kuracie prsia som opražila z každej strany, kým nepustili šťavu. Pridala som očistenú a nakrájanú zeleninu, korenie a bobkový list, osolila som. Podliala som vodou a nechala som dusiť asi 30 minút za občasného miešania.
I roasted onion. Then I roasted whole chicken breasts from each side. I added peeled and cut vegetables, spices, bay and salt. I added water and let it boil for about 30 minutes, stirring occasionally.


Mäso a korenie som vybrala.
I pulled out meat and spices.

Medzitým som zmiešala smotanu s trochou múky. Vliala som do zeleninovej zmesi a nechala prehriať.
Meanwhile, I mixed cream with flour. I put it into vegetable mixture and let it heat a bit.


Pomocou tyčového mixéra som zmes rozmixovala.
I used hand blender to blend the mixture.

Mäso som nakrájala na kúsky a celé som podávala s knedľou.
I cut the meat into pieces and served it all with dumpling.


Krtkova torta / Mole cake

Korpus:
32 dkg hl. múky
18 dkg kr. cukru
3 vajcia
3 PL kakaa
2 dl oleja
2 dl mlieka
1 balíček prášku do pečiva

Corpus:
32 ounces flour
18 ounces cr. sugar
3 eggs
3 tbsp cocoa
2 dl oil
2 dl milk
1 packet of baking powder

Plnka:
250 g tvarohu
400 ml kyslej smotany
250 ml smotany na šľahanie
100 g horkej čokolády
3 balíčky vanilkového cukru
3-4 banány
1 PL cukru

Filling:
250 g curd
400 ml sour cream
250 ml whipping cream
100 g dark chocolate
3 packets of vanilla sugar
3-4 bananas
1 tbsp sugar


Vyšľahala som z bielkov sneh. Pridala som žĺtky a cukor, kým sa cukor nerozpustil. Potom som pridala mlieko a olej. Nakoniec som pridala múku s práškom do pečiva a kakaom. Dala som upiecť v tortovej forme vystlanej papierom na pečenie (v predhriatej rúre pri cca 170° C asi 35 minút). Nechala som vychladnúť.
I've beaten whites of eggs into snow. I added egg yolks and sugar until the sugar was dissolved. Then I added milk and oil. Finally, I added the flour, baking powder and cocoa. I put the pastry into springform cake tin lined with baking paper (baked in a preheated oven about 170 ° C about 35 minutes). I let the corpus cool.

Vyšľahala som šlahačku, pridala som smotanu, tvaroh, vanilkový cukor a nastrúhanú čokoládu.
I've beaten whipped cream, I added cream, cottage cheese, vanilla sugar and grated chocolate.

Vrch torty som odrezala (cca 1-1,5 cm hrubý kus), vydlabala som stred korpusu (cca 2 cm od okraja), aby som vytvorila akúsi "misku". Odrezky som dala do misky a rozmrvila na neskoršie použitie.
I cut off top of cake (about 1 to 1.5 cm thick piece), I hollowed out the middle corpus (about 2 cm from the edge), so I created a sort of "bowl". I put cuttings in a bowl and crumbled for later use.

Do korpusovej "misky" som dala časť krému, na ktorý som naukladala banány rozrezané priečne na polovicu. Prikryla som zvyškom krému, použila som krém aj na boky a celkovo som vytvorila akýsi kopček. Rozmrveným stredom korpusu som obložila celú tortu a dala ju do chladničky do druhého dňa.
I put part of the cream into corpus "dish", which I stacked with banana cut in half crosswise. I covered the rest with the cream, I used the cream on the sides, and generally I created a kind of scoop.  I put whole cake with crumbled corpus and put it in the refrigerator until the next day.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára