štvrtok 5. decembra 2013

pečieme: calzonetti / baking: calzonetti

Opäť som skúšala jeden super-zdravý recept, teda na super-zdravý som ho trošku prispôsobila (recept je originálne z časopisu Život - od Aleny Merkovskej). Ale mne chutilo (bolo to ako plnené grahamové rožky ;) )
Once again, I tried a super-healthy recipe, actually I adapted it a bit to be super-healthy (recipe is originally from Život magazine - from Alena Merkovska). But it tasted well (it was like stuffed graham rolls ;) )

Calzonetti

Cesto:
400 g hladkej špaldovej celozrnnej múky
1 balíček sušeného droždia
1 ČL hnedého cukru
štipka soli
4 PL olivového oleja
200 ml teplej vody
1 vajce
múka na posypanie dosky
1 vajce na potretie

Dough:
400 g plain wholemeal spelled flour
1 package dry yeast
1 teaspoon brown sugar
pinch of salt
4 tbsp olive oil
200 ml of warm water
1 egg
flour for sprinkling boards
1 egg to swab

Plnka:
250 g tvarohu
50 g strúhaného syra
1 vajce
50 g salámy
50 g šunky
100 g mozzarelly
štipka soli
mleté čierne korenie

Filling:
250 g curd
50 g grated cheese
1 egg
50 g of sausage
50 g ham
100 g mozzarella
pinch of salt
ground black pepper
Múku, cukor, soľ a droždie som rozmiešala v miske-kyske. Pridala som olej, vodu, vajce a vymiešala som na hladké cesto. Zakryla som a nechala kysnúť cca hodinu.
I mixed flour, sugar, salt and yeast in a bowl for proofing. I added oil, water, egg and mixed into smooth dough. I hid and let rise for about an hour.

V miske som zmiešala tvaroh so syrom a vajcom. Do zmesi som pridala najemno nakrájanú salámu, šunku a mozzarellu. Zmes som osolila a okorenila.
I mixed with curd cheese and egg in a bowl. I added finely chopped salami, ham and mozzarella. I have sprinkled with salt and pepper.

Vykysnuté cesto som vyvaľkala na pomúčenej doske a vykrajovala som z neho kruhy s pohárom na whiskey.
I rolled dough on floured board and I "cut" rings with a glass for whiskey.

Do stredu každého kruhu som dala lyžicu plnky. Cesto som preložila cez stred a okraje som popritláčala vidličkou (ako pri pirohoch).
I put about 1 tablespoon of filling into the center of each ring. I folded the dough through the center and I pressed the edge with the fork (as in pasties).

Naplnené calzonetti som uložila na plech vystlaný papierom na pečenie a potrela som rozšľahaným vajcom. Piekla som asi 20 minút v rúre vyhriatej na 180°C.
I imposed filled calzonetti on a baking sheet lined with baking paper and spreaded with beaten egg. I baked those about 20 minutes in the oven heated to 180 ° C.



Poznámka: Chutia lepšie trošku teplé.
Note: They taste better a little warm.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára