sobota 15. februára 2014

pečieme: banánovo-čokoládové koláčiky / baking: banana-chocolate cupcakes

Celkom to tu zanedbávam :D Čo už, pri toľkom ničnerobení neostáva času nazvyš :D Ale, na pečenie sa čas nazvyš nájde vždy. Hlavne ak pečieme niečo neskutočne dobré.
I kind of neglected it in here :D Well, what should I say? With all of that doing nothing stuff I don't have much spare time :D But, there is still some spare time for baking. Mostly when baking something very delicious.

Banánovo-čokoládové koláčiky / Banana-chocolate cupcakes

Cesto:
150 g roztopeného masla
155 g hnedého cukru (cca 3/4 hrnčeka)
1 balíček vanilkového cukru
2 vajcia
2 zrelé pretlačené banány
100 g nasekanej (nastrúhanej) tmavej čokolády
300 g špaldovej múky (cca 2 hrnčeky)
1 balíček prášku do pečiva
60 ml mlieka (cca 1/4 hrnčeka)

Dough: 
150 g melted butter 
155 g brown sugar (about 3/4 cup) 
1 packet of vanilla sugar 
2 eggs 
2 mashed bananas 
100 g chopped (grated) dark chocolate 
300 g spelled flour (about 2 cups) 
1 packet of baking powder 
60 ml of milk (about 1/4 cup)

Krém:
Krém som mala rozprávkový :D Zvýšil sa mi z torty, ktorú som piekla pre Škublovičku. Ale iná varianta môže byť napríklad:
200 g tmavej čokolády
125 g kyslej smotany (cca 1/2 hrnčeka)

Cream:
The cream was a fairytale :D I had some left from cake I baked for Škublovička's birthday. However, there could be a different option, e.g.:
200 g dark chocolate 
125 g sour cream (about 1/2 cup)

Vymiešala som maslo s cukrom a vanilkovým cukrom. Pridala som vajcia, banány a čokoládu a dobre som premiešala.
I mixed butter with sugar and vanilla sugar. I added eggs, bananas and chocolate and I mixed well.


Nakoniec som pridala múku a mlieko a znova som dobre premiešala.
Finally, I added the flour and milk and then I mixed it well.

Do formičiek na muffiny som si pripravila papierové košíčky a naplnila som každý do cca 3/4 výšky.
I put paper cases into muffin tin and I filled each to about 3/4 of it's height.

Piekla som vo vyhriatej rúre (180°C) asi 30 minút a nechala som vychladnúť.
I baked the cupcakes in preheated oven (180°C) approximately 30 minutes and then I let them cool.

Vychladnuté koláčiky som potrela krémom.
Alternatívny krém:
Vo vodnom kúpeli roztopíme čokoládu so smotanou, priebežne miešame. Odstavíme a necháme 30 minút vychladnúť. Zakryjeme fóliou, dáme na 2 hodiny do chladničky. Potom vyberieme a vyšľaháme dopenista. Natrieme na koláčiky.
I spread the cream on cooled cakes. 
Alternative Cream: 
Melt the chocolate with the cream in a water bath, stir continuously. Removed and let it cool for 30 minutes. Cover it with foil, put 2 hours in the refrigerator. Then whip. Spread on cakes.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára