nedeľa 23. februára 2014

pečieme: jahodové muffiny / baking: strawberry muffins

Chcela som urobiť jahodové cupcake-y, avšak s plnkou mi to veľmi nevyšlo, tak to ostalo pri muffinoch. 
Rozdiel:
cupcake - malá tortička, zvyčajne sladšia a "tučnejšia" varianta, vždy s plnkou alebo polevou
muffin - "zdravší", nie tak sladký, plnený skôr ovocím ako sladkosťami, je suchší

I wanted to make some strawberry cupcakes, however I have an accident with the cream, so I made just some muffins.
The difference:
cupcake - small cake, more sweet and "fat" version, always with filling or icing
muffin - "heatlhier", not so sweet, filled with fruit rather than sweets, it is more dry

Jahodové muffiny / Strawberry muffins

3 šálky hladkej špaldovej múky
1 lyžica prášku do pečiva 
1 lyžička soli 
1 šálka masla
1 3/4 šálky cukru
4 vajcia 
1 balíček vanilkového cukru 
1 1/4 šálky mlieka 
250 g jahôd

3 cups all-purpose spelled flour 
1 tablespoon baking powder 
1 teaspoon salt 
1 cup of butter  
1 3/4 cups sugar 
4 eggs 
1 packet of vanilla sugar 
1 1/4 cups milk 
250 g strawberries

Múku, prášok do pečiva a soľ som zmiešala v miske. V menšej miske som rozmiešala cukor, vanilkový cukor a roztopené maslo a pridala som po jednom vajcia. Obe zmesi som zmiešala dokopy. Pridala som mlieko. Nakoniec som pridala nakrájané jahody.
I mixed flour with baking powder and salt in a bowl. I put sugar, vanilla sugar and melted butter into smaller bowled, mixed it well and added eggs. I put both mixtures together. Then I added milk. At last I added cut strawberries.

Silikónovú formu na muffiny som vystlala papierovými košíčkami, ktoré som plnila do cca 3/4. Piekla som vo vopred vyhriatej rúre (180° C) cca 30 minút.
I put paper cups into silicone muffin pan, I filled cups into about 3/4. I baked the muffins in preheated oven (180°C) for about 30 minutes.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára