nedeľa 30. marca 2014

varenie, vyprážanie: slovenský zemiakový šalát a rezniská / cooking, frying: slovak potato salad & schnitzels

Máme krásnu nedeľu a akurát pozerám, aké fotky by som mohla dať na blog a náhodička: rezne a šalát. Taká nedeľná nezdravá klasika. Viem, že pripraviť to nie je raketová veda, ale ja tiež občas potrebujem kdesi načerpať inšpiráciu, aj keď je to na nejaké jednoduché, domáce jedlo.
We have a wonderful Sunday and I am checking for some pics I could put on the blog. And what a coincidence: schnitzels & potato salad. Sunday unhealthy classics. I know it is not a rocket science to prepare something like this, but even I need sometimes a hint (inspiration), even when I am preparing simple, homemade food.


Slovenský zemiakový šalát / Slovak potato salad

zemiaky
cibuľa
kyslé uhorky
hrášok
soľ
korenie

potatoes
onion
pickles
peas
salt
pepper

Zemiaky v šupke som uvarila v osolenej vode.
I boiled potatoes without peeling them in salted water.

Uvarené zemiaky som ošúpala, nakrájala, dala do misky. Pridala som hrášok, najemno nakrájanú cibuľu, na kocky nakrájané uhorky. Osolila a okorenila som, pridala som vodu z uhoriek. Premiešala som.
I peeled off boiled potatoes and put them into a bowl. I added peas, finely chopped onion, diced pickles. Then I added salt & pepper and also water from pickles (or mixture of water, vinegar and sugar). I mixed it well together.

Vyprážané rezne / Schnitzels

bravčové rezne
hladká múka
strúhanka
2-3 vajcia
soľ
korenie

olej

pork chops 
flour 
breadcrumbs 
2-3 eggs 
salt 
pepper

oil 

Rezne som naklepala, osolila, okorenila. 
I tenderized chops, salted and flavored them.

Pripravila som si 2 plytké taniere a misku. Do misky som rozbila vajcia, na jeden tanier som dala tenkú vrstvu hladkej múky a na druhý strúhanku. Rezne som dávala postupne najskôr do múky, potom do vajíčka a nakoniec do strúhanky.
I prepared 2 shallow plate and a bowl. I broke eggs into a bowl, I put a thin layer of flour one plate and bread crumbs to the other. I put chops first into flour, then into egg and finally into bread crumbs.

Vypražila som na oleji.
I fried chops on oil.

Tento obed som si varila niektorý deň cez týždeň, takže bol servírovaný asi takto :D :
I made this lunch someday during the week, so this is how it was served :D :





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára