sobota 5. apríla 2014

pečieme: mini cheesecake-y s jahodami / baking: mini cheesecakes with strawberries

Už asi dva týždne nám na byte nejde rúra. Niežeby to bol koniec sveta, ale pečenie ma upokojuje a keď aj rozmýšľam, čo by som urobila na obed, napadajú mi len samé recepty, kde je potreba pečenia. Ale už tento týždeň by mala byť rúra opravená, takže si budem opäť môcť liečiť nervy svojou obľúbenou terapiou :D Narodeniny som mala pred takmer mesiacom, kedy ešte rúra fungovala a moji kolegovia sa mohli vytešovať z Mini Cheesecake-ov s jahodami a ja som, priznám sa, na tieto fotky / recept akosi celkom pozabudla :D Robila som z dvojitej dávky, aby sa ušlo všetkým kolegom aspoň po jednom koláčiku (alebo aj viac :D), čiže nasledujúci recept je na 20 ks.
Oven in our flat is not working for about 2 weeks now. Not that it is the end of the world, but baking is helping me being calm and also lately, when I'm thinking what to make for lunch, I'm thinking mostly recipes where I need to bake. But the oven should be fixed this week, so I will be able to heal my nerves with my favorite therapy again :D It was my birthday almost a month ago, when was the oven still working and my colleagues could enjoy Mini Cheesecakes with strawberries and I need to admit, I totally forgot about these pictures / recipe :D I used double ingredients so each of my colleague will have a bite (or more :D) so from following recipe you will be able to make 20 pieces.

Mini Cheesecake-y s jahodami / Mini Cheesecakes with strawberries

Základ:
300 g ovsených sušienok - môžu byť aj iné (najradšej používam Hobbits aj svetlé, aj kakaové)
140 g roztopeného masla

Base:
300 g oat biscuits - could be different (I prefer Hobbits - good both in light or cocoa)
140 g melted butter

Náplň:
500 g jemného tvarohu
1 kyslá pochúťková smotana (myslím že má 250 ml)
1/3 šálky (a možno aj menej) cukru
2 PL šťavy z citróna (tej veru nebolo, tak som v troche vody zmiešala kyselinu citrónovú)
2 vajcia

Filling:
500 g of soft curd
1  sour cream (I think it has 250 mL)
1/3 cup (and possibly less) sugar
2 tbsp juice of a lemon (I didn't have a lemon, so I mixed in a little water with citric acid )
2 eggs

Bonus na vrch:
jahody
puding v prášku
1/2 l vody
troška cukru

Bonus for top:
strawberries
custard in powder
1/2 liters of water
a bit of sugar

Keksy som rozmrvila v miske a zmiešala som s roztopeným maslom.
I crashed biscuits in a bowl and mixed with melted butter. 

Do plechu na muffiny som naukladala papierové košíčky. Do každého košíčka som na spodok rovnomerne dala keksovú zmes (aby bol spodok zakrytý).
I put paper muffin cups into muffin pan. I put the biscuit mixture evenly into each cup (to cover the bottom).

Vymiešala som tvaroh s cukrom, pridala som smotanu, citrónovú šťavu a vajcia. Rozdelila som rovnomerne do košíčkov na keksový základ.
I mixed curd with sugar, then added sour cream, lemon juice and eggs. I spread evenly into cups on the top of the biscuit base.

Piekla som vo vopred vyhriatej rúre pri cca 180°C asi 20-30 minút. Nechala som vychladnúť cca 30 minút.
I baked the cheesecakes in preheated oven in approx. 180°C about 20-30 minutes. I let it cool for about 30 minutes.

Kým koláčiky chladli, nakrájala som jahody a pripravila som želatinu z pudingu (cca 4 dl vody s cukrom som nechala zovrieť, v 1 dl vody som rozmiešala pudingový prášok, vliala som do vrelej vody a za stáleho miešania varila pár minút). Jahody som naukladala na vrch koláčikov.
While were the cheesecakes cooling, I cut strawberries and prepared jelly from custard (I boiled approx. 4 dl water, I mixed custard powder with about 1 dl water, added it into boiling water and stirred constantly for couple minutes). I put strawberries on top of cheesecakes.

Na vrch som naliala želatinu. Nechala som vychladnúť a pred podávaním som vybrala z košíčkov.
I put jelly on the top of each cheesecake. I let it cool again. I picket the cakes from cups before seving.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára