piatok 9. mája 2014

pečieme: punčová, ale modrá / baking: punch, but blue

Minky mal prednedávnom narodeniny. Mala som chuť na punčovú tortu. Klasická punčová je síce ružová, ale čo som mala robiť, keď som akurát pár dní predtým minula všetko červené farbivo? Trošku zaimprovizovať? :D
It was Minky's birthday recently. I was kind of in a mood for Punch cake. Classic Punch cake would be pink, however I used all my red food coloring few days before that, so what should I do? Improvise a bit? :D

Modrá punčová torta / Blue Punch Cake

Korpus - piškótové cesto:
200 g cukru
1 dl vody
4 vajcia
1 dl oleja
200 g hladkej múky
1 vanilkový cukor
1 balíček prášku do pečiva

Corpus - sponge cake: 
200g sugar 
1 dl water 
4 eggs 
1 dl oil 
200 g plain flour 
1 vanilla sugar 
1 packet of baking powder

Sirup:
3 dl vody
3 PL práškového cukru
1 PL šťavy z citrónu
modré potravinárske farbivo
punčová/rumová príchuť

Syrup: 
3 dl water 
3 tbsp powdered sugar 
1 tbsp lemon juice 
blue food coloring 
punch / rum flavor

Poleva:
200 g práškového cukru
citrónová šťava
punčová/rumová príchuť
modré potravinárske farbivo
1 PL oleja

černicový džem

Glazing:
200 g powdered sugar
lemon juice
punch / rum flavor
blue food coloring 
1 tbsp oil

blackberry jam

Žĺtky som oddelila od bielkov. Z bielkov som vyšľahala sneh. Pridala som cukor, žĺtky, postupne zvyšok ingrediencií. Na spodok tortovej formy som dala papier na pečenie, boky som vymastila maslom a vysypala múkou. Piekla som vo vopred vyhriatej rúre (180°C cca 20-30 minút).
I separeated yolks from whites. I've beaten snow from whites. I added sugar, egg yolks, gradually rest of the ingredients. I put baking paper on the bottom of cake tin , I put butter and flour on sides. I baked in pre-heated oven (180 ° C for about 20-30 minutes).


Medzitým som si pripravila sirup. Do vody som primiešala cukor, kým sa neroztopil. Potom som pridala citrónovú šťavu, farbivo a arómu.
Meanwhile I made syrup. I added sugar into water and mixed it together till sugar melted. Then I added lemon juice, coloring and flavor.

Vychladnutý korpus som prerezala priečne na 3 časti. 
I cut the cooled corpus crosswise into 3 parts.

Prvú časť som potrela 1/2 džemu.
I covered first part with 1/2 jam.

Prikryla som ďalším dielom cesta. Túto časť som celú poliala sirupom. 
I covered it with second piece of corpus. I pour syrup all over this part.

Poslednú časť som opäť natrela zvyškom džemu po odrezanej strane a položila som na časť poliatu sirupom.
I covered last peace with remaining jam on the cut side and put on top of piece soaked with syrup.


Zmiešala som cukor, citrónovú šťavu, farbivo, arómu a olej. 
I mixed sugar, lemon juice, coloring, flavor and oil together.


Polevou som poliala vrch torty. Nechala som stuhnúť v chladničke.
I covered the top of the cake with glazing. I let it rest in the fridge.










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára