streda 23. júla 2014

pečieme: malinový zákusok s mascarpone / baking: raspberry cake with mascarpone

Viem, vyzerá to, že som zlenivela. To som bola dávno a stále aj som :D Ale viem, dávno som nepridala žiadny "tvorivý" príspevok, ale nie preto, žeby som nič netvorila, ale skôr preto, že mám pre mojich žrútov niekoľko overených receptov, ktoré tu už boli, ale stále sú žiadané. Tento zákusok je ale novinka. Pred asi mesiacom som oslavovala 3 roky v práci a či už mi niekto verí, alebo nie, pre mňa to bol dôvod na oslavu, lebo táto práca mi dala veľa. Či už skúseností, samozrejme aj nervov :), ale určite najväčším plusom sú ľudia, ktorých môžem považovať za priateľov (ale aj tiež musím, keďže s mojou pracovnou dobou na iných ľudí nemám toľko času :D :D :D - srandujem, milujem ich ako kone :D). Ale trošku som odbočila.

It looks I became lazy. Nothing new, I have always been lazy :D But yes, I know, I didn't add any "creative" post here, not that I didn't do anything creative, but mostly because my "eaters" have their favorite recipes I keep repeating for them. But this cake is something new. About a month ago I celebrated my 3 years of service at work. And believe me or not, it was a reason for celebration, because this work gave me a lot. Not just experience, lot of nerves :D, but mostly people I can call and consider friends (and I also have to, since I am not able to meet anybody else because of my working hours :D :D :D - just joking, I love them a lot :D). But that's not what I was about to write.


Malinový zákusok s mascarpone / Raspberry cake with Mascarpone

Keďže som piekla do týchto srdiečkových formičiek (ktoré som mimochodom dostala od kolegov k narodeninám - z Tchibo), piekla som iba z polovičnej dávky. Tu však uvediem celú dávku - potrebnú na zákusok na taký menší plech.
Since I baked with these heart shaped baking tins (btw. I get those from my colleagues for my birthday - from Tchibo), I used just 1/2 ingredients. I am going to write here whole amount of ingredients - that would be needed for a smaller baking tin cake.

Korpus:
5 vajec
5 PL kr. cukru
5 PL polohrubej múky
5 PL vlažnej vody
½ prášku do pečiva
kakao

Corpus:
5 eggs 
5 tbsp sugar 
5 tbsp medium flour 
5 tbsp warm water 
½ baking powder 
cocoa

Plnka:
500 g malín
5 PL cukru
2 tortové želatiny

Filling:
500 g raspberries
5 tbsp sugar
2 cake jellies

Krém:
2 mascarpone
500 g tvarohu
3 PL pr. cukru

Cream:
2 mascarpone 
500 g curd
3 tbsp powdered sugar

Z bielkov som vyšľahala sneh, pridala som žĺtky a cukor.
I've beaten snow from whites, then I added the egg yolks and sugar.

Postupne som pridávala kakao, múku, prášok do pečiva a vodu.
Then step by step, I added cocoa, flour, baking powder and water.

Cesto som naliala do maslom vymastených a múkou vysypaných formičiek. 
I poured the pastry into tins greased with butter and sprinkled with flour. 

Piekla som vo vopred vyhriatej rúre pri cca 180°C cca 15-20 minút.
I baked it in preheated oven - 180°C for about 15-20 minutes.

Medzitým som dala maliny do hrnca, pridala som cukor a povarila som.
Meanwhile, I put raspberries in a saucepan, added sugar and boiled.

Keď masa začala vrieť, pridala som želatinu. Nechala som trochu vychladnúť.
When it boiled, I added jelly. I let it cool a bit.

Natrela som na korpus.
I put it on corpus.


Vymiešala som mascarpone s tvarohom a práškovým cukrom.
I mixed mascarpone with curd and powdered sugar.

Keď malinová zmes stuhla, natrela som na vrch mascarpone plnku.
When raspberry filling coolen, I put mascarpone cream on the top of it.


Dala som do chladničky asi na hodinku.
I let it cool in the fridge for about an hour.






2 komentáre: