utorok 3. marca 2015

pečieme: špaldová pizza / baking: spelt pizza

Dochádzajú mi tak trošku nápady na varenie. Chcela by som, aby to bolo zdravšie, o to je to ťažšie. Po všetkých tých kuracích prsiach na milión spôsobov (jeden z nich pre zmenu vytiahnem aj zajtra :D), som dnes vyskúšala upiecť špaldovú pizzu a nebolo to vôbec zlé.

I am experiencing a lack of cooking ideas. Also I would prefer something healthier, and that make it even more difficult. After all of those million ways of chicken breast recipes (I am thinking of making one of those tomorrow for a change :D), I decided to bake a spelt pizza and it wasn't bad at all.

Špaldová pizza / Spelt pizza


180 g špaldovej múky
1 balíček sušeného droždia
1 PL olivového oleja
štipka soli
150 ml teplej vody

180 g spelled flour
1 package of dry yeast
1 PL olive oil
pinch of salt
150 ml of hot water
 
 

paradajkový pretlak
soľ & čierne mleté korenie
2 strúčiky cesnaku
oregáno
šunka
olivy
čerstvé paradajky
šampiňóny
artičoky
mozzarella
atď, atď podľa každého preferencií

tomato paste
salt & ground black pepper
2 cloves of garlic
oregano
ham
olives
fresh tomatoes
mushrooms
artichokes
mozzarella
etc., etc. according to each preferences

 

V mise som jemne premiešala múku so sušeným droždím, štipkou soli, 1 PL olivového oleja a 150 ml vody. Nechala som cca 30 minút vykysnúť.

I gently mixed the flour with dried yeast, a pinch of salt, 1 PL olive oil and 150 ml of water in a bowl. I left it for about 30 minutes to rise.




Dala som na plech papier na pečenie a na papier som rozotrela cesto v čo najtenšej vrstve (pracuje sa s ním trošku ťažšie).  
Paradajkový pretlak som zmiešala s pretlačeným cesnakom, soľou, čiernym korením a oregánom a natrela som na cesto. 

I put a baking paper on a baking sheet and I spread dough on the paper as thin as possible (it was a little bit harder because of the dough consistency).
Then I mixed tomato paste with mashed garlic, salt, black pepper, oregano and spread it on the dough. 

Na to som naukladala ostatné ingrediencie.

I put the rest of the ingredients on the top of it.


Piekla som vo vopred vyhriatej rúre (cca 220°C) asi 30 minút.

I baked it in preheated oven (approx. 220°C) for about 30 minutes.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára