nedeľa 17. mája 2015

pečieme: kysnuté slaninové ruže / baking: rising roses with bacon

Tak už je to definitívne. Sťahujeme sa až od júna, takže moje sľúbené pričasté pečenie začne až vtedy. Ale keďže som taká dobrá a pripravená na všetko, mám v zálohe ešte nejaký ten receptík. Včera na výlete som si spomenula na úžasné slaninové ruže, ktoré som dávnejšie robila, tak šup ich sem :D

It is definitive. We're moving out up from june, so my promised way-too-often baking will start then. But since I am too good and too ready for everything, I have some recipes as a back up. Yesterday, on a trip I thought of awesome roses with bacon I made some time earlier. So here they go :D

Kysnuté slaninové ruže / Rising roses with bacon


1kg hladkej múky
3 celé vajcia + 1 vajce na potretie
250 ml oleja + trocha oleja na plech
250 ml mlieka
250 ml vody
2 lyžičky soli
2 lyžičky cukru
1 droždie 

1 kg of flour
3 whole eggs + 1 egg to cover
250 ml oil + some oil on the baking tin
250 ml milk
250 mL
2 teaspoons salt
2 teaspoons sugar
1 yeast


slanina (oravská / anglická)
syr (použila som Gouda plátky)
papriková pasta
bazalka

bacon (English)
cheese (I used Gouda slices)
pepper pasta
basil


Zmiešala som múku, vajcia, olej, vodu a soľ.

I mixed up together flour, eggs, oil, water and salt.


Pripravila som si kvások z asi 1dl mlieka, cukru a droždia.

I put yeast with about 1 dl milk and sugar into bigger cup.


Nechala som kvások nakysnúť pri horáku (v žiadnom prípade nie na horáku!!!!!!!!!)

I let it rise close to the burner (not on the burner!!!!!!!!)


Primiešala som kvások a zvyšné mlieko do cesta a poriadne som prehnietila.

I added the rised mixture and the rest of the milk into the dough and mixed it well with my hands.


Cesto som zakryla a nechala kysnúť do hodinky.

I covered the dough and let it rise for up to an hour.



Vykysnuté cesto som rozdelila na 4 časti.

I divided the rising into 4.


Každú časť som osobitne vyvaľkala na pomúčenej doske.

I rolled each part of rising on floured board.


Z vyvaľkaného cesta som pomocou pohára na whiskey vykrajovala kolieska.

Using whiskey jar I cut circles from rolled dough.


Položila som krajmi cez seba 3 vykrojené kolieska. Potrela som paprikovou pastou, okorenila oreganom, na to som dala slaninu a syr.

I put 3 circles a bit over themselves. I put the pepper pasta, oregano, bacon and cheese on top of it.


Zarolovala som a prekrojila napoly.

I rolled those and cut in half.


Poukladala som postojačky na naolejovaný plech.

I stood those into oiled baking tin.



Nechala som ešte trochu (15-20 minút) nakysnúť. Potom som potrela vajcom.

I let it rise a bit more (about 15-20 minutes). Then I covered with egg.


Piekla som vo vopred vyhriatej rúre (180°C) asi 30-35 minút.

I baked it in preheated oven (180°C) for about 30-35 minutes.













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára