sobota 31. októbra 2015

kuchyňa: opačný broskyňovo-jablkový koláč / kitchen: peach-apple upside down cake

Už sme trošku po broskyňovej sezóne, ale broskyne nie su v tomto recepte podmienka. Dajú sa nahradiť podľa obdobia - aktuálne napríklad jablkami, hruškami...

We're bit out of peach season now, but it's not peaches what makes this cake. You can use fruit based on the actual season - current equivalent can be apples, pears...



Opačný broskyňovo-jablkový koláč / Peach-apple upside down cake


Ingrediencie:
3/4 hrnčeka roztopeného masla (kokosového oleja)
3/4 hrnčeka trstinového cukru
broskyne, jablká (hrušky, nektarinky, ...)
1 vajce
1 balíček vanilkového cukru
1 a 1/4 hrnčeka špaldovej múky
1 a 1/4 čl prášku do pečiva
1/4 čl soli
1/2 hrnčeka mlieka

Ingredients:
3/4 cup melted butter (coconut oil)
3/4 cup cane sugar
peaches, apples (pears, nectarines, ...)
1 egg
1 packet of vanilla sugar
1 1/4 cup spelled flour
1 and 1/4 tsp baking powder
1.4 tsp salts
1/2 cup milk


Na spodok formy na pečenie som rozotrela trochu masla. Zasypala som tenkou vrstvou cukru.

I spreaded a bit of butter on the bottom of baking tin. I spreaded with a thin layer of sugar.


Ovocie som olúpala a nakrájala na mesiačiky. Poukladala som do formy na cukrovo-maslový základ.

I peeled fruit and cut into wedges. I covered the sugar-butter bottom.


Zmiešala som cukor so zvyšným maslom, kým sa cukor neroztopil. Pridala som vajce a vanilku. Potom som pridala múku, prášok do pečiva a soľ. Nakoniec som pridala mlieko a dobre som premiešala.

In a large bowl, I creamed sugar with remaining butter until the sugar melted. I beated in egg and vanilla. Then I added flour, baking powder and salt. Then I added milk and mixed it all well together.


Cesto som vyliala na pripravené ovocie.

I poured the dough on top of prepared fruit.


Piekla som vo vopred vyhriatej rúre (cca 180°C) asi 45 minút (kým som po zapichnutí špáradla nevytiahla špáradlo čisté). Nechala som 10 minút vychladnúť.

I baked it in preheated oven (approx. 180°C) for about 45 minutes (until toothpick inserted went out clean). I let it cool for about 10 minutes.


Potom som preklopila na tanier. 
TIP: Koláč chutí lepšie teplý.

I then inverted onto a serving plate.
TIP: The cake tastes better warm.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára