nedeľa 27. decembra 2015

kuchyňa: plnený francúzsky toust / kitchen: loaded french toast

Do písania vianočných príspevkov sa mi veľmi nechce. Aj tak je toho plný internet. Ale, trošku veľmi okrajovo predsalen zabrdnem. Vianoce sú sviatky hojnosti a k tomu patrí dobré jedlo (aj také, ktoré si možno v dnešnej dobe plnej fit/raw/bio/vegan/+neviem ešte akej stravy po zvyšok roka nedáme). Ja mám tiež pár surovín, ktoré nezvyknem, ale tak 2-krát do roka si dám. Jednou z nich je nutella, ktorú ak už, tak iba priamo z fľaše za lyžičku, prípadne potom v nejakom koláči/buchte (ďalšou je kečup - ten nejem hlavne kvôli zbytočnému obsahu cukru, vždy radšej použijem paradajkové pyré, kúsky alebo pretlak, ale keď mám raz do roka chuť na sedliacku omeletu, bez toho kečupu to nie je ono :) ).

I don't feel like writing about Xmas. The Internet is full of it anyways. Ok, I will mention it a bit. Xmas is all about heartiness and one part of it is good food (even food you usually not eat for the rest of the year because of this age of fit/raw/bio/vegan/+whatever else food). There are some ingredients I don't usually buy/use for myself, but there are like 2-times a year I actually do. One is nutella - I like to eat one full spoon right from the jar, or in a cake (next one is ketchup - I don't eat it because of unnecessary sugar in it, I prefer tomato puree, bits or paste. But when I am feeling like "peasant omelette" once a year, it's just not it without ketchup :) ).




Plnený francúzsky toust

vianočka
vajcia
mletá škorica
mlieko
ovocie
nutella
práškový cukor
kokosový olej

V miske som rozmiešala vajcia, trochu mlieka a škorice (v tomto recepte je všetko od oka a podľa chuti). Vianočku som nakrájala na asi 5cm plátky. Každý krajec som v strede jemne narezala. Naplnila som nutelou. Namočila som do vajcovej zmesi z každej strany. Vyprážala som na vyhriatej panvici na kokosovom oleji z oboch strán. Ešte teplé som naplnila nakrájaným ovocím. Vrch som posypala práškovým cukrom.

Loaded French toast

Christmas cake
eggs
ground cinnamon
milk
fruit
nutella
powdered sugar
coconut oil

I stirred eggs, some milk and cinnamon in a bowl (in this recipe I used everything just to my preferred taste). I cut Christmas cake into 5cm slices. I made an opening in the middle of each slice and filled it with nutella. I dipped slices in an egg mixture from each side. I fried it from both sides on a heated frying pan using coconut oil. I filled still warm toasts with sliced fruit. At the end I sprinkled toasts with powdered sugar.















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára