sobota 27. apríla 2013

varíme, pečieme: segedín & opačné koláčiky

Keď sme boli minulý víkend doma, mamka mi nabalila domácu kyslú kapustu. Samozrejme výber menu pre dnešok mi to dosť uľahčilo. Dávno som nemala Segedínsky guláš (Segedín), sama som ho ešte predtým nerobila, ale podaril sa úplne parádny. Ako zákusok som si zvolila Opačné koláčiky, inšpiráciu som našla na blogu Drizzle & Dip. Samozrejme som musela trošku improvizovať, keďže som sa rozhodla robiť mandarinkové koláčiky mimo sezóny mandarínok.

Segedínsky guláš

1/2 kg bravčového pliecka
vedierko kyslej kapusty (cca 800 g, mohlo byť aj kili a viac na toto množstvo mäsa)
1 väčšia a 1 menšia cibuľa
smotana
soľ, čierne korenie, červená mletá paprika sladká
olej
trošku hladkej múky
trošku vody

Do väčšieho hrnca som dala kapustu, podliala vodou a nechala variť. Nadrobno nakrájanú cibuľku som opražila na oleji, pridala som na kocky nakrájané mäso a opražila z každej strany. Osolila som a okorenila, nechala som dusiť cca 20 minút.

Keď už bolo mäso mäkšie, pridala som ho ku kapuste, zamiešala a nechala variť, kým mäso nezmäklo úplne (čas som veľmi nesledovala). V smotane som rozmiešala hladkú múku a priliala som do gulášu na jemné zahustenie. Nechala som povariť ešte asi 10-15 minút.
Podávala som s knedľou.



Medzitým som si dala prestávku na kávičku :)


Opačné koláčiky

Koláčiky:
225 g masla (izbovej teploty)
225 g cukru
225 g polohrubej múky
1/2 prášku do pečiva
4 vajcia
najemno nastrúhaná kôra z pomaranča
cukor (asi po 1/2 ČL na každý koláčik)
cca 18 ks 1 cm plátkov pomaranča (v pôvodnom recepte sú mandarínky)

Sirup:
1/2 šálky šťavy z pomaranča
1/2 šálky cukru

Rúru som predhriala na stredne vysokú teplotu (cca 180 stupňov). Rozmixovala som maslo s cukrom, pridávala som po jednom vajcia a kôru z pomaranča (pomaranč som predtým poriadne umyla).

Nakoniec som pridala múku s práškom do pečiva. Formičky na muffiny som vymastila olejom. Do každej som dala 1/2 ČL cukru, uložila plátok pomaranča (ak bol priveľký, odrezala som, aby vošiel do formičky). 

Pomocou naberačky na zmrzlinu som naberala cesto a kládla "kopček" cesta na plátky pomaranča (asi toľko, aby bola formička do 3/4 plná - nechala som to ako kopčeky, cesto v rúre zaplnilo formičky samo). 

Piekla som cca 25-30 minút. Vybrala som z formičiek, ukladala pomarančom hore a nechala vychladnúť. Medzitým som urobila sirup. V hrnci som varila šťavu z pomaranča z cukrom, kým sa cukor neroztopil a sirup trošku nezhustol. Vrch každého koláčika som poliala sirupom.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára