utorok 10. júna 2014

"varíme": rýchlovky (sedliacka omeleta, vajíčkové muffiny, guacamole, cibuľová polievka) / "cooking": quickies (peasant omelette, egg muffins, guacamole, onion soup)

Občas nie je veľa času (pred prácou, alebo keď nám príde nečakaná návšteva), alebo sa nám nechce a jesť sa musí :D Preto je super mať v zálohe zopár "rýchloviek".
Sometimes we do not have enough time (before work, unexpected visit...), or we are just lazy and you have to eat :D Then we need to have few "quickies" in reserve.

Sedliacka omeleta / Peasant Omelette

pár zemiakov
2-3 vajcia
soľ
olej

few potatoes
2-3 eggs
salt
oil

Zemiaky som uvarila v šupke v osolenej vode. Vychladnuté zemiaky som ošúpala, nakrájala na asi 0,5cm hrubé kolieska. Na panvici som rozohriala olej, opražila som zemiakové kolieska z oboch strán. Zaliala som rozšlahaným vajcom, opiekla z jednej aj druhej strany. 
Mne k tomu najviac chutí kečup a nakladané uhorky.
I cooked potatoes with peel in salted water. When potatoes cooled, I peeled them off, cut into about 0,5cm wheels. I preheated oil on pan, fried potato wheels from both sides. I added mixed eggs and fried it from both sides.
I prefer eating it with ketchup and pickles.


Vajíčkové muffiny / Egg muffins

6 vajec
šunka
syr
paradajky 
šampiňóny
ďalšie ingrediencie podľa chuti (paprika, saláma, olivy, slanina, pór...)
korenie podľa chuti
soľ
olej

6 eggs
ham
cheese
tomatoes
champions
another ingredients (bell pepper, salami, olives, bacon, leak...)
spices
salt
oil

Formu na muffiny som vymastila olejom. Do každej formy som rozbila vajce. Osolila som. 
I put oil over muffin tin. I put egg into each form. I added salt.

Nakrájané ingrediencie som zmiešala a okorenila. Túto zmes som pridala na pripravené vajcia.
I cut all ingredients and mixed them together. I flavored it with spices. I added this mixture on top of each egg.

Piekla som vo vopred vyhriatej rúre (cca 180°C) asi 15-20 minút.
I baked it in preheated oven (approx. 180°C) about 15-20 minutes.

Guacamole

3 zrelé avokáda 
1/2 lyžičky soli 
1 PL citrónovej šťavy 
1 malá červená cibuľa
chilli
koriander
čierne korenie 
4-5 cherry paradajok (voliteľné)

3 riped avocados 
1/2 teaspoon salt 
1 tbsp lemon juice 
1 small red onion 
chili 
coriander 
pepper 
4-5 cherry tomatoes (optional)

Avokáda som rozrezala na polovicu, vybrala kôstku, ošúpala a vidličkou v miske pretlačila na kašu. Pridala som citrónovú šťavu a soľ. Ďalej som pridala nakrájanú cibuľu, soľ, korenie a chilli. Dala som do chladničky odstáť. Tesne pred podávaním som pridala nakrájané paradajky.
I cut avocados in half, selected cubes, peeled and pressed with a fork in a bowl. I added lemon juice and salt. Then I added cut onion, salt, spice and chili. I put it into fridge. Then I added cut tomatoes, right before serving.

Cibuľová polievka / Onion soup

1 väčšia cibuľa (alebo 2 menšie)
3 PL masla
2 PL polohrubej múky
2 l kuracieho bujónu

ementál a bageta (voliteľné)

1 bigger onion (or 2 smaller)
3 tbsp butter 
2 tbsp medium flour 
2 l chicken broth 

emmental cheese and baguette (optional)

Na masle som opražila cibuľu nakrájanú na pol-kolieska. 
I fried chopped onion (half-wheels) on butter.

Posypala som múkou a miešala som asi 2 minúty. 
I sprinkled it with flour and stirred about 2 minutes.

Pridala som kurací bujón. Nechala som zovrieť a potom som varila zakryté, na miernom ohni cca 40 minút. 
I added chicken broth. I let it boil, and then I cooked it covered, over low heat about 40 minutes.

Voliteľné: Bagetu nakrájame na cca 1cm hrubé kolieska, opečieme na panvici. Ešte teplé posypeme syrom. Pri servírovaní uložíme na vrch polievky.
Voluntary: We cut baguette to about 1cm thick wheels, fry it from both sides on frying pan. We cover it with cheese when it's still hot. We put it on top of the soup when serving.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára