piatok 21. novembra 2014

varenie (vyprážanie): tekvicové placky / cooking (frying): pumpkin pancakes

Dnes mi nie je veľmi do reči. Ale zase je mi do varenia. Čím som staršia, tým stávam sa akási divnejšia ;)
I am not into talking very much today. At least I am into cooking. The older I am, the weirder I am becoming ;)

Tekvicové placky / Pumpkin pancakes

menšia tekvica
polohrubá múka (pre zdravšiu verziu špaldová)
soľ
čierne mleté korenie
roztlčený cesnak
vajce (pre zdravšiu verziu môžme vynechať)
olej na vyprážanie

smaller pumpkins
semi-coarse flour (for a healthier version spelled)
salt
ground black pepper
crushed garlic
egg (for healthier version, we can omit)
oil for frying

V podstate všetky ingrediencie som pridávala podľa chuti (niekto má radšej viac korenia, viac cesnaku).
I basically used ingredients based on preferences (somebody prefers more spice, more garlic).


Tekvicu som olúpala, rozdelila na polovicu, vydlabala vnútro a nastrúhala na hrubom strúhadle. Pridala som zvyšné ingrediencie (múku kým nebolo cesto polohusté).
I peeled pumpkin, divided in half, hollowed out inside and grated on a coarse grater. I added the remaining ingredients (flour until dough was not mid-thick).



Vyprážala som na oleji na rozpálenej panvici.
I fried in oil to the hot pan.


Hotové placky som najskôr chvíľku nechala na papierovej utierke (aby sa odsal prebytočný olej) a potom som jemne osolila.
Tieto placky sú výborné ako hlavné jedlo, alebo aj ako príloha.
I left pancakes on a paper towel once done (to be sucked off excess oil) and then I lightly salted them.
These pancakes are delicious as a main course as well as a supplement.








1 komentár:

  1. Táto variácia by mohla byť aj dobrá ako príloha ku kuraciemu mäsu. Ale nie len tak k lecjakému. Ja osobne dávam prednosť domácim chovom, kde využívajú kvalitné krmivo a tie sliepky a kurčatá tam majú férové podmienky. :) A k tomu potom nejaký fajn dip a vlastne máte takú falošnú "slovenské" tortillu s tekvicou. :) Parádne jesenné jedlo.

    OdpovedaťOdstrániť