sobota 4. apríla 2015

pečieme: čokoládovo-citrónové muffiny / baking: chocolate-lemon muffins

Moja obľúbená kombinácia zmrzliny je čokoládová s citrónovou. Áno, kopec ľudí nad tým len krúti hlavou, lebo im nesedí kombinácie krémovej čokolády so sviežou ovocnou. Všetci sú buď za jedno, alebo druhé, takto dokopy nie. Ale práve preto mi to tak chutí, je to taký kompromis. A muffiny v tejto kombinácii? Mňam.

My favorite ice-cream combination is chocolate with lemon. Yes, a lot of people thinks it's weird, because of combination of creamy chocolate with fresh friuty one. Everybody's like one or the other, not together like this. But that is it, that's why it tastes me so much, it's some kind of compromise. And muffins in this combination? Yummy.


Čokoládovo-citrónové muffiny / Chocolate-lemon muffins


(dvojitá dávka - cca 24 kusov):
4 šálky polohrubej špaldovej múky
1 a 1/2 šálky kryštálového cukru
1 balíček kypriaceho prášku do pečiva
4 vajcia
1 a 1/2 šálky mlieka
1 šálka masla
citrónová kôra z 1 citróna
citrónová šťava z 1 citróna
1 šálka čokoládových kúskov

(double dose - approx. 24 pieces):
4 cups spelled flour
1 1/2 cups granulated sugar
1 package of baking powder
4 eggs
1 and 1/2 cup milk
1 cup butter
lemon zest of 1 lemon
lemon juice of 1 lemon
1 cup chocolate pieces/chips


V miske som zmiešala cukor s roztopeným maslom.
I mixed sugar with melted butter in a bowl.


Primiešala som po jednom vajcia.
I whisked eggs one by one.


Priliala som do zmesi mlieko.
I poured milk into the mixture.


Ďalej som pridala citrónovú šťavu a kôru.
Then I added lemon juice and zest.



Primiešala som múku a prášok do pečiva.
I stirred in flour and baking powder.


Nakoniec som pridala čokoládové kúsky.
At the end I added chocolate chips.


Cestom som naplnila pripravené papierové košíčky.
I filled prepared paper cups with dough.


Piekla som vo vopred vyhriatej rúre (cca 180°C) asi 25-30 minút.
I baked those muffins in preheated oven (approx. 180°C) for about 25-30 minutes.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára