piatok 15. marca 2013

varíme, pečieme: víkend prišiel skôr

Neobvykle, vďaka nabitému programu cez víkend a vďaka možnosti robiť raz za čas aj z domu, víkendové menu pripravujem už dnes. Prišiel ma "podporiť" mladší brat Tomiku ako môj hlavný ochutnávač. Chalanko býva na intráku, tak je pre neho domáca strava určite niečím pozitívnym (viem z vlastnej skúsenosti). Dnes si nakázal dáke "mäsoro", tak varím (pečiem) Knedlo-zelo-vepřo. Vôňa pečeného mäsa je ďalšou vôňou, ktorú pri varení zbožňujem.

Samozrejme prikladám i recept (musela som dnes kvôli nemu 2krát mamke volať :D):

Knedlo
Dnes som na knedľu akási lenivá. Robievam také malé hrnčekové, no možno nabudúce. Sranda je, že som ju aj zabudla kúpiť, ešteže nám tu v RiverParku otvorili Samošku.

Vepřo
Dnes použijem bravčové plece, kúpila som niečo cez kilo. Umyla som ho, osolila, okorenila, prešpikovala cesnakom (kooopou cesnaku). Dala som to na pekáč, podliala vodou a dala piecť do rúry na tú najväčšiu teplotu asi na hodinu. Miestami som mäso podlievala, prípadne otočila. 

Zelo
Opiekla som cibuľku na oleji a pridala 2kg kyslej (vyžmýkanej) kapusty. Trošku som ju opiekla, pridala 2 poháre vody a nechala podusiť. Trošku som kapustu osolila a okorenila. Medzitým som urobila karamel z cca 200-250g cukru, vliala som do kapusty, zamiešala a nechala roztopiť. Nechala som ešte trochu podusiť a dochutila.
Nie je to také viac-chodové menu, ako zvyknem cez víkend, ale ak si nájdem v nedeľu prázdne okno v rozvrhu, budú Miškove obľúbené pizza slimáčiky.

Poznámka: Tomiku pochválil, vraj som sa blysla. ;)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára