pondelok 19. augusta 2013

pečieme: brokolicový nákyp, ovocné košíčky 2 / baking: baked broccoli, fruit baskets 2

Ďalší z víkendov za nami. Navarené, napečené, opálené, oddýchnuté, nové sily nabrané, hor sa do nového pracovného týždňa. Okrem seba :D som piekla Brokolicový nákyp a pre veľký úspech aj Ovocné košíčky 2.
Another weekend is over. Cooked, baked, suntanned, relaxed, gained new strength, let's go to a new business weekend. Besides me :D, I baked Broccoli and because of huge success also Fruit baskets 2.

Brokolicový nákyp / Baked broccoli

brokolica
1/2 balíka cestovín (farfalle)
tavený syr
smotana na varenie
cherri paradajky
olivy
cesnak
vajce
soľ a korenie

broccoli
1/2 package of pasta (farfalle)
processed cheese
cream for cooking
cherry tomatoes
olives
garlic
egg
salt and pepper


Brokolicu som rozobrala na ružičky a spolu s cestovinami som nechala trochu ovariť v osolenej vode.
Medzitým som v miske rozmiešala smotanu so syrom, vajcom, prelisovaným cesnakom, soľou a korením.
I cut the broccoli into florets and together with pasta I boiled it a bit in salted water.
Meanwhile, I stirred cream with cheese, egg, crushed garlic, salt and pepper in a bowl.

Cestoviny s brokolicou som scedila a pridala som pokrájané paradajky a olivy.
I poured water from the pasta & broccoli and added chopped tomatoes and olives.

Zmes som dala do zapekacej misky.
I put the mixture into the baking bowl.

Zaliala som to smotanovo-syrovou zmesou.
I poured cremy-cheese mixture on the top of it.

Piekla som v stredne vyhriatej rúre (cca 180° C) cca 30 minút.
I baked it in medium preheated oven (approx. 180° C) for about 30 minutes.





Ovocné košíčky / Fruit baskets

(robila som z dvoch dávok / I made it double)

Cesto:
300 g hladkej múky
200 g masla
80 g cukru
2 vajcia
pomarančová kôra (nemala som citrónovú)
vanilkový cukor

Dough:
300 g plain flour
200 g butter
80 g sugar
2 eggs
orange peel (I didn't have lemon)
vanilla sugar

Plnka:
ovocie - slivky, broskyne, maliny
bazový sirup
zlatý klas
voda

Fillng:
fruit - plums, peaches, raspberries
elderberry syrup
vanilla pudding
water

Zmiešala som cukor, vanilkový cukor a pomarančovú kôru. Pridala som vajcia, múku a maslo. Miešala som, kým sa celé cesto nespojilo na hustú masu. Dala som do chladničky odpočinúť na cca minút.
I mixed sugar, vanilla sugar and orange peel. I added eggs, flour and butter. I stirred until I gained thick mass. I put it in the fridge to rest for about minutes.

Vybrala som z chladničky, z cesta urobila valec, ktorý som narezala na cca 1 cm hrubé kolieska.
I put it out from the fridge, made a roll which I cut into 1 cm rings.

Do silikónovej formy som naukladala papierové košíčky, do ktorých som vtláčala kolieska z cesta, aby som vytvorila tvar košíčkov. Takto pripravené košíčky som naukladala na plech a spodok každého košíčka som prepichla vidličkou.
I put paper muffin baskets into silicone form. I put rings from dough into it to create shape of basket. I put baskets I created on tin and stick each basket with a fork.


Dala som piecť do stredne vyhriatej rúry (cca 180° C) na asi 10 minút.
I baked the baskets in medium preheated oven (approx. 180° C) for about 10 minutes.

Na vychladnuté košíčky som naukladala ovocie.
I put fruit on the top of cooled baskets.



Do asi 1/2 litra vody som pridala bazový sirup a nechala som variť. Keď sirup zovrel, pridala som vo vode rozmiešaný zlatý klas a miešala som, kým sa nevytvorila mierne hustá želatina.
I put elderberry  syrup into approx. 1/2 l of water and let it boil. When it boiled, I added a mixture of water and pudding and mixed it until I created medium thick gelatin.

Želatinou som poliala všetky košíčky a nechala som v chladničke cez noc.
I poured gelatine over all baskets and let it rest in fridge for night.








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára