sobota 24. januára 2015

pečieme: pivné koláčiky s tvarohovým krémom / baking: darkbeer cupcakes with cream cheese icing

Mám rada pivo. Už ani neviem odkedy. Ale viem, že odkedy som čítala knihu "Francúzi nedržia diétu", začala som častejšie piť tmavšie, lebo je vraj zdravšie. Ťažko povedať, či je to aj naozaj pravda, alebo bola táto informácia v knihe použitá preto, aby sa zvýšil predaj tmavého piva. Mne však chutí viac, pre svoju sladšiu chuť, aj keď je také hustejšie, ťažšie (ale samozrejme nevypijem 7 naraz :D). 
A ešte sa aj hovorí, že z tmavého piva (alebo len jeho peny??) rastú ženám prsia, no nech sa páči (nie žeby som to ešte potrebovala) :D
Čo je však ďalším pozitívom, dá sa taktiež použiť pri varení, napríklad do gulášu, alebo čuduj sa svete do koláčov (a chutia neskutočne).

I love beer. I don't remember sinc when. But since I read a book "The French don't diet plan", I prefer dark beer, because it's healthier. It's hard to say if it's really true, or if this information was used in the book just to increase dark beer sales. I prefer it more for it's sweeter taste, even if it's heavier (but I don't drink 7 at a time :D).
And also, it is said that women have bigger breast from dark beer (or it's foam??), well look at that (not that I need that) :D
Another positive thing is, that it can be used for cooking, e. g. into goulash or even to cakes (and those taste incredibly).



Pivné koláčiky s tvarohovým krémom / DarkBeer cupcakes with cream cheese icing

Korpus:
1 malé tmavé pivo (0,33 dl - stačí 0,25 dl, takže jeden glg na ochutnávku môže ísť pekárke ;) )
1 maslo (250 g)
75 g kakaa
400 g cukru (alebo aj trošku menej)
1 kyslá smotana (180 g)
2 vajcia
1 vanilkový cukor
275 g hladkej múky
2,5 ČL sódy bikarbóny

Corpus:
1 small dark beer (0,33 dl - we need just 0,25 dl, so one tasting sip is for the baker ;) )
1 butter (250 g)
75 g cocoa
400 g sugar (or less)
1 sour cream (180 g)
2 eggs
1 vanilla sugar
275 g plain flour
2.5 teaspoon baking soda


Poleva:
250 g jemného tvarohu
100 g smotanového nátierkového masla
1 vanilkový cukor

Icing:
250 g cream cheese
100 g spreadable cream butter
1 vanilla sugar


Do hrnca som dala pivo a maslo a miešala som, kým sa maslo neroztopilo. 
I poured the beer into a saucepan, added the butter and heated until the butter melted. 



Vtedy som primiešala kakao a cukor.
Then I whisked in the cocoa and sugar.



V myske som vymiešala som smotanu, vajcia a vanilkový cukor.
I whisked sour cream, eggs and vanilla sugar in a bowl.


Túto zmes som pridala do vychladnutej kakaovo-pivovej zmesi a nakoniec som pridala múku a sódu bikarbónu.
I added this mixture into coolen cocoa-beer mixture and then I added flour and baking soda.



Cesto som rozdelila do košíčkov na muffiny (do cca 3/4) a piekla som vo vopred vyhriatej rúre pri cca 180°C asi 40 minút.
I pured the dough into muffin cups (approx. 3/4) and baked in preheated oven in approx. 180°C for about 40 minutes.


Medzitým som vymiešala tvaroh s nátierkovým maslom a vanilkovým cukrom.
Meanwhile, I whipped cream cheese with spreadable butter and vanilla sugar.


A nakoniec som samozrejme natrela koláčiky krémom.
And at last, I spreaded the icing on top of each cupcake.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára