sobota 31. augusta 2013

dublin: deň druhý / dublin: day two

Piatok. Lenka musela ísť do práce, tak ma vybavila mapou a nakázala mi zatiaľ ísť do múzea (Národné múzeum Írska) a potom ku kaderníkovi dať si umyť a vyfúkať vlasy. Ale najskôr som si musela odfotiť Lenkin obraz.
Friday. Lenka had to go to work, so she gave me map and gave mi instructions how to go to museum (Ntional Museum of Ireland - Collins Barracks) and then to the hairdresser to wash and blow my hair. But the first thing I had to do was to take a picture of Lenka's painting.


Múzeum to bolo úžasné, 4 poschodia, viacero exhibícií a krásne exponáty. A skoro som zabudla, bol tam chlad, čo som veľmi uvítala, vonku bolo neskutočne teplo, domáci tvrdili, že také teplo bolo v Írsku naposledy v 60-tych alebo 70-tych rokoch.
The museum was aweome, 4 floors, several exhibitions and wonderful exhibits. And I almost forgot, it was pretty cold in there, and I enjoyed it, because it was so hot outside, natives claimed this hot in Ireland was last time in 60' or 70'.

Najviac sa mi ale páčila exhibícia "Ako sme chodili oblečení" (prečo asi :D). Táto výstava zobrazuje oblečenie a šperky nosené hlavne v Írsku medzi rokmi 1760 a 1960.
I liked exhibition "The Way We Wore" (why possibly :D) This exhibition is showing clothes and jewellery weared mostly in Ireland between 1760 and 1960.







Návšteva kaderníka bola tak trošku zvláštna. Bola som u kaderníka iba druhýkrát v živote (áno a nehanbím sa za to, cudzím ľuďom čo sa týka mojich vlasov, veľmi neverím), ale nebolo to úplne zlé a na svoj výsledný "účes" som si musela trošku zvykať a kaderník mi dal pár cenných rád, čo používať na moje suché vlasy (zodpovedne som ho poslúchla a som rada). A tu už je výsledok.
Visiting hairdresser was a bit weird. It was just my second time at hairdresser (yes and I am not ashamed, I don't believe to other people when it comes to my hair), but it wasn't that bad and even if I had to get to use to my new "hairstyle", the hairdresser gave me several good tips on what could help my dry hair (I obeyed him responsibely and I am glad). And here is result.

Ani som sa nenazdala a už bol čas stretnúť sa s Lenkou. Trošku sme sa prešli po meste, napríklad po Temple Bar, sem tam s malou prestávkou na pivko (vždy som si myslela, že v Bratislave majú v podnikoch drahé pivo, ako som sa len mýlila :D :D) a nadchýnala som sa írskou architektúrou.
Time passed quickly and suddenly it was time to meet Lenka. We walked around the city, e.g. around Temple Bar, we had several breaks for beer (and till then I thought beer in bars in Bratislava is expensive, how wrong was I :D :D) and I was thrilled by irish architecture. 












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára